پایان تدریجی محدودیت‌های کرونایی در سوئد

سوئد به عنوان سومین کشور نوردیک محدودیت‌های کرونایی را به حداقل می‌رساند تا در نهایت به آن‌ها خاتمه دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد سوئد به طور رسمی ادعا کرده‌اند که زمانی تا پایان نهایی تمام محدودیت‌های کرونایی در بخش جامعه و اقتصاد باقی نمانده است و به زودی، تمام تلاش‌ها برای بازگرداندن زندگی به شرایط دوران ماقبل کرونا اعمال می‌شود. این در حالی است که بسیاری از منتقدان مخالفت خود را به تصمیم جدید دولت اعلام کرده و مدعی شده‌اند که کشور سوئد در تمام روزهای مواجهه با پاندمی کرونا، رویکرد خاص خود را دنبال کرده است و اکنون نیز نباید به پیروی از سایر کشورهای شمال اروپا، محدودیت‌ها را خاتمه دهد.

در هر حال، سوئد تنها کشور اروپایی به شمار نمی‌رود که تا پیش از پایان یافتن کامل کرونا، مقررات اعمال شده بر روابط اجتماعی و اقتصادی را به صفر رسانده است؛ پیش از این نیز برخی از مدیران شمال قاره اقدام به کاهش محدودیت‌ها کرده‌اند تا در نهایت آن‌ها را به طور کامل از میان بردارند.

گزارشات حاکی است که تا کنون حدود ۶۴ درصد مردم سوئد به طور کامل در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند که این تعداد چیزی کمتر از دو سوم کل جمعیت است. در بسیاری از کشورهای جهان، این سهم از جمعیت واکسینه شده برای اعلام ایمنی جمعی قابل قبول نیست و در نتیجه پایان محدودیت‌ها معقول به نظر نمی‌رسد. با این حال، مقامات سوئدی بر این باورند که ایمنی جمعی در سراسر کشور تأمین شده است چرا که تقریباً تمام افراد بزرگسال و آسیب‌پذیر سوئد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

جالب است بدانید که سال گذشته سوئد یکی از کشورهای اروپایی به شمار می‌رفت که با وجود وضعیت توسعه یافته درمان، نرخ بالایی از مرگ و میرهای کرونایی را از آن خود کرده بود و البته بخش اعظم جمعیت مبتلا را افراد ساکن در آسایشگاه‌ها تشکیل می‌داد که مقررات خاصی بر آن‌ها اعمال نشده بود. البته پس از مدت زمانی کوتاه، محدودیت‌های بیشتری بر این جوامع و سایر مردم اعمال شد که کاهش چشمگیر شیوع بیماری را در پی داشت.

سوئد در اعمال قرنطینه‌های کرونایی بسیار متفاوت با سایر کشورهای اروپایی و به ویژه مناطق نوردیک عمل کرد چرا که به جای سیاستمداران، متخصصان درمان تصمیم‌گیری‌های کرونایی را در دست گرفته بودند.

کد خبر 526083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.