رادار هرمز و شبیه‌ساز شمس رونمایی شد

صبح امروز با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، رادار هرمز و شبیه‌ساز شمس رونمایی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد امروز -دهم مهرماه- در مراسم رونمایی از رادار تاکتیکی برد متوسط هرمز و شبیه ساز راهبردی برد بلند شمس اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه هرمز طراحی و ساخت یک دستگاه رادار برد متوسط است به نحوی که علاوه بر استخراج اطلاعات سرعت هدف، بتواند فاصله هدف را با دقت بالا استخراج و اطلاعات را با کیفیت بالا به مرکز کنترل آتش موشک‌های پدافند هوایی ارسال کند.

وی افزود: افزایش توان رزمی، مداومت کاری بالا و کمترین زمان لازم برای تعمیر و نگهداری و دقت بالا در اندازه‌گیری در سمت و ارتفاع هدف و ارتقا قدرت تفکیک اهداف بهبود زاویه پوشش آنتن سرعت آشکارسازی اهداف نسبت به رادارهای دیگر از قابلیت‌های رادار هرمز است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه سامانه کاملاً ایرانی شمس از جمله سامانه‌های شبیه ساز سامانه‌های راهبردی برد بلند نیروی پدافند هوایی ارتش علیه موشک‌های بالستیک و طیف وسیعی از اهداف دیگر است، خاطر نشان کرد: این سامانه از نظر ظاهری و عملکردی متناسب با تهدیدهای در کلاس سامانه‌های برد بلند طراحی شده و می‌توان از طریق آن سناریوهای رزمی مدرن و به روز را طراحی و اجرا کرد.

صباحی فرد ادامه داد: طرح‌ریزی عملیات سریع و قاطع با تکیه بر فناوری‌های برتر و تجهیزات کامل و پیشرفته یعنی انتخاب اهداف متنوع بر اساس تهدید شناسی از دیگر کاربردهای این محصول است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی سناریوهای رزمی بر اساس موقعیت جغرافیایی کشور، آشنایی کارکنان با سناریوهای محتمل بر اساس تهدید شناسی منطقه سیستم ارزیابی عملکرد اُپراتور توسط نرم افزار تحلیل و انجام صرفه‌جویی در هزینه‌ها و آمادگی است.

کد خبر 526069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.