باکو به حیاط خلوت رژیم صهیونیستی تبدیل شده است

امام‌جمعه چادگان گفت:سناریویی شده که قرار است ارمنستان بخش راهبردی کشورش را با آذربایجان مبادله کند اما بداند وعده سر خرمن است و نباید فریب وعده دروغین آنان را بخورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی در خطبه‌های نماز جمعه شهر چادگان ضمن تسلیت فرارسیدن رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) و امام حسن (ع)، اظهار کرد: از مقامات کشور آذربایجان که در همسایگی ایران قرار دارد توقع نمی‌رفت که خط و نشان علیه ایران بکشد.

وی افزود: ۲۰ کیلومتر از محور مواصلاتی ایران به ارمنستان از کشور آذربایجان می‌گذرد که متأسفانه مسیر عبور کامیون‌های ایرانی را مسدود کرده‌اند و دو نفر از رانندگان هم توسط نیروهای امنیتی آذربایجان دستگیر شده‌اند که باعث تنش سیاسی شده است.

امام‌جمعه چادگان گفت: ارتباط صمیمانه کشور آذربایجان با رژیم صهیونیستی به جایی رسیده است که باکو به حیات خلوت آن‌ها تبدیل شده است و بسیاری از عملیات‌های تروریستی و ترور دانشمندان که در خاک ایران صورت می‌گرفت از پایگاه رژیم صهیونیستی در باکو هدایت می‌شد.

بنی‌جمالی گفت: طراح اصلی این تنش‌ها صهیونیست‌ها و اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه است که سودای احیای امپراطوری عثمانی دارد.

وی تصریح کرد: سناریویی طراحی شده که قرار است طبق آن ارمنستان بخش‌های مهم و راهبردی کشورش را با آذربایجان مبادله کند تا این کشور نیز قره‌باغ را به رسمیت بشناسد، اما این وعده‌ها دروغین است.

امام‌جمعه چادگان افزود: این موضوع خط قرمز کشور ایران است، زیرا مسیر محور مواصلاتی ایران به منطقه ارمنستان و قفقاز است و تصمیم دارند با این اقدام مسیر را مسدود و ایران محدود کنند.

وی گفت: خیال باطل در سر می‌پرورانند چون نمی‌توانند تغییر ژئوپلتیکی برای ایران ایجاد کنند. از حقوق اقتصادی و سیاسی ایران دفاع خواهیم کرد، ارمنستان بداند اگر حمایت ایران را از دست بدهد نتیجه خوبی نخواهد داشت.

کد خبر 525880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.