آتش سوزی کارگاه صافکاری جرجان ششم مهار شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: عملیات اطفا آتش سوزی کارگاه صافکاری توسط ایستگاه‌های عملیاتی شماره ۴ و ۲ سازمان انجام شد.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وقوع آتش سوزی در کارگاه صافکاری، اظهار کرد: صبح امروز، جمعه نهم مهرماه، ساعت ۸:۱۷ دقیقه با گزارش مشاهده آتش و دود داخل کارگاه صافکاری در جرجان ششم از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵، آتش نشانان همیشه آماده از دو ایستگاه عملیاتی شماره ۴ و ۲ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ایستگاه‌های عملیاتی پس از اعلام ستاد فرماندهی به محل حادثه اعزام و عملیات اطفا آغاز شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: با تلاش آتش نشانان حریق در مدت زمان کوتاهی مهار و از سرایت آن به کارگاه‌های مجاور جلوگیری شد.

صفری تصریح کرد: به دلیل تعطیلی کارگاه حادثه دیده و کارگاه‌های مجاور در صبح روز جمعه، تا زمانی که کارگاه دچار حریق کامل نشده بود، افراد ساکن در جرجان ششم متوجه آن نشده بودند و زمانی که دود و آتش حاصل از حریق به بیرون از کارگاه زبانه کشید، شهروندان متوجه حادثه شده و با اطلاع رسانی این حادثه به سازمان آتش نشانی، آتش نشانان سریعاً به محل وقوع حادثه اعزام شدند

وی ادامه داد: متأسفانه کارگاه و یک دستگاه خودرو سواری پراید که در داخل کارگاه پارک بوده به طور کامل طعمه حریق شد و یک دستگاه خودرو ۲۰۶ که روبروی کارگاه پارک شده بود نیز از قسمت بغل و قسمتی از کاپوت دچار حریق شد که با تلاش آتش نشانان از آتش سوزی کامل آن جلوگیری به عمل آمد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه روشن ماندن هر گونه تجهیزات برقی و یا لوازم گازسوز می‌تواند عامل بروز آتش سوزی‌ها باشد، تاکید کرد: بی احتیاطی و سهل انگاری عامل اصلی در بروز آتش سوزی محیط‌های کارگاهی است، از این رو انتظار می‌رود مسؤلین کارگاه‌ها، آموزش‌های کافی ایمنی را برای افراد کارگاه برگزار کنند.

کد خبر 525833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.