مراسم تکریم و معارفه شهردار تبریز برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه شهردار تبریز صبح امروز_ پنجشنبه ۸ مهرماه_ با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم تکریم و معارفه شهردار تبریز با حضور مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

بالغ بر ۷۰ درصد مراجعات از منظر نمایندگی مردم تبریز، در حوزه شهری است

«روح‌الله متفکر آزاد» عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد مراجعات ما از منظر نمایندگی مردم تبریز، در حوزه شهری است، گفت: مردم در حوزه شهرداری، نگاه عمومی ندارند، بلکه نگاه شهروندان به مسائل حاکمیتی است.

وی اظهار کرد: برای «عباس رنجبر» به خاطر قبول مسئولیت شهرداری تبریز آرزوی موفقیت و تبریک دارم و از اعضای شورای شهر که انتخاب خوبی داشته‌اند، تشکر می‌کنم و آرزو دارم با شاهد موفقیت و پیشرفت شهر باشیم؛ از مدیران سابق شهرداری نیز قدردانی می‌کنم که در این پست زحمت کشیده‌اند.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد مراجعات ما از منظر نمایندگی مردم تبریز، در حوزه شهری بوده و علت آن نیز این است که پیشانی مواجهه مردم با حاکمیت و حوزه پیشبرد مسائل آنها، شهرداری و مسائل شهری است.

وی با بیان اینکه شهرداری یکی از بخش‌هایی است که رضایت مردمی را جلب می‌کند، ادامه داد: مردم در حوزه شهرداری، نگاه عمومی ندارند و نگاه آنها حاکمیتی بوده در حالی‌که شهرداری بخش عمومی است.

متفکر آزاد تاکید کرد: نباید مسئولیت‌های بزرگ، مسئولان را از توجه به مسائل کوچک شهری باز دارد؛ ما با چند حوزه مواجه هستیم، یکی حوزه رضایتمندی مردم است که باید اعصاب و روان مردم آرام و راحت باشد و در این راستا یکی از بخش‌هایی که رضایت مردمی را جلب می‌کند، همین شهرداری است.

شهردار جدید برای تغییر برنامه‌ریزی داشته باشد

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تغییر، جزو آموزه‌های دینی ما است و باید در روش‌ها و رویکردها تجدیدنظر کنیم، به شهردار جدید توصیه کرد برای تغییر برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی با قدردانی از تلاش‌های شهردار و اعضای دوره پیشین شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: دوره قبلی مدیریت شهری، دوره‌ای سخت، سالم و با کارنامه خوب به پایان رسید و خدمت اعضای دوره ششم شورا نیز عرض می‌کنم که این دوره یک شورای متخصص و انقلابی است. همچنین برای شهردار محترم تبریز عرض تبریک و توفیق دارم.

وی ادامه داد: تبریز سر ایران است و آذربایجان در هر عرصه جریان‌ساز است. اینجا صاحب مکاتب است و نخبه‌هایی برای این کشور پرورش داده است. انقلاب مشروطیت از این استان شروع شده و نخستین شهید مدافع حرم از این استان بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این آئین خطاب به شهردار جدید تبریز گفت: ابتدا از آقای مهندس رنجبر می‌خواهم که برای تغییر برنامه‌ریزی داشته باشد، البته تغییر نه به این معنی که امور قبلی را نادیده بگیرد. منظور از تغییر، تغییر افراد نیست اما گاهی آن هم لازم است. برنامه‌ریزی برای تغییر، جزو آموزه‌های دینی ما است و باید در روش‌ها و رویکردها تجدیدنظر کنیم.

وی افزود: دنیا به سمت تکنولوژی‌های جدید می‌رود، به عنوان مثال به جای بی آر تی، پی آر تی یعنی خودروهای برقی کوچک تولید می‌کنند که مونواکسید کربن تولید نمی‌کند.

پورمحمدی عنوان کرد: دومین نکته، این است که باید مزیت شهر تبریز را شناسایی کنیم تا ببینیم مزیت این شهر چیست؟ در این شهر نه امامزاده است و نه سعدیه و حافظیه، اما اسطوره تاریخ است. باید مزیت‌هایش را شناسایی و معرفی کنیم. یک عینالی داریم که در شبانه‌روز سه رنگ متفاوت دارد و آن را نیز تبدیل به پارک کردیم. تبریز مزیت کریدوری دارد و بازار ۳۵۰ میلیونی شرق آسیا در دست ما است.

وی گفت: درخواست سوم من از شهردار تبریز این است که امروز شهر هوشمند نیازمند زیرساخت‌های سبز است. اگر به دنبال عدم شکل‌گیری حاشیه‌نشینی و بروز مشکلات زیست‌محیطی هستیم، لازم است که دیدگاه منطقه‌ای داشته باشیم. ما باید به روستاهای اطراف شهر و شهرهای حومه خدمات بیشتری دهیم.

کوتاهی‌ها به عظمت تبریز لطمه نزده است / نیروهای خدوم و زحمتکش شهرداری در حاشیه!

حجت الاسلام رسول برگی، رئیس شورای شهر تبریز در آئین تودیع و معارفه شهردار با قدردانی از زحمات چهارساله ایرج شهین باهر در شهرداری تبریز، اظهار کرد: اگر آذربایجان سر ایران است، تبریز نقطه ثقل و مغز این سر است.

وی با بیان اینکه تبریز شهر علامه‌ها، عاشورایی‌ها، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهر ستارخان و شهر شهریار است و عالمان و دانشمندان بسیاری را در دامن خود پرورش داده است، ادامه داد: تاریخچه تبریز، از نظر فرهنگی اجتماعی تاریخچه بشریت است و بر این اساس خدمت در این شهر افتخار و سعادت و توفیقی برای هر فرد است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در برخی مسائل کوتاهی‌هایی داشتیم، اما این موارد هیچ‌گاه به عظمت این شهر لطمه نزده است.

وی با بیان اینکه شهردار باید در بطن شهرداری پرورش یافته باشد و «عباس رنجبر» شهردار منتخب تبریز این ویژگی خاص را دارد، گفت: شهردار سابق تبریز فردی پاکدست بود که از زحمات وی قدردانی می‌کنم، شهردار منتخب تبریز نیز فردی انقلابی، پاکدست و مدیر جهادی است که عمرش را در این شهر گذرانده است.

حجت الاسلام برگی با بیان اینکه شهردار باید در بطن شهرداری پرورش یافته باشد و «رنجبر» این ویژگی خاص را دارد، اظهار کرد: برای اعتلای شهر تبریز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، البته شهردار منتخب تخصص ویژه‌ای دارد و ما ایشان را در خدمت صادقانه بدون شعار شناختیم و همچنان همین کار را از ایشان می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه هر ۱۳ عضو شورا در هر زمان و مکان برای رفع مشکلات در خدمت و در کنار شهردار تبریز است، گفت: شورای فعلی، شورایی انقلابی است که مادر شهید و برادر شهید و رزمنده دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تمرکز، ساماندهی، اصلاح مدیریت در مورد منابع انسانی و اتمام پروژه‌های ناقص را از خواسته‌های شورا و شهروندان از شهردار منتخب دانست و افزود: شهروندان از عدم تکمیل پروژه‌های ناقص ناراضی هستند و انتظار داریم تا این پروژه‌ها به صورت علمی، دقیق و با کیفیت بالا تکمیل شود.

وی با بیان اینکه عدالت‌محوری در تمام مسائل، مخصوصاً در بافت حاشیه‌شهر مهم است، گفت: دو نوع حاشیه‌نشینی داریم؛ یکی در شهر و دیگری در شهرداری است؛ خیلی از نیروهای خدوم و زحمتکش شهرداری را داریم که در حاشیه مانده‌اند و در کنار این موارد، همت ویژه برای مبارزه با فساد است که شاید درصد خیلی پایینی آلودگی در این سیستم شهرداری وجود دارد.

حجت الاسلام برگی با بیان اینکه شهرداری پیشانی نظام است، گفت: انتظار داریم که شایسته گزینی و جوان‌گرایی در برنامه کاری شهردار تبریز باشد و در کنار آن، تعامل با سایر دستگاه‌ها و احیای ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، صنعت و … تبریز که در سطح جهانی شهرت دارد، عملی شود.

وی اظهار کرد: در این مدت که شهر توسط سرپرست اداره می‌شد، شهر با آرامش اداره شده و حقوق‌ها به موقع پرداخت شد و پروژه‌ها تعطیل نشد و این موضوع در سایه تدبیر «سلیمانی» محقق شد که از زحمات وی نیز قدردانی می‌کنیم.

شهرداری را بدون بدهی معوقه به شهردار جدید تحویل می‌دهیم

ایرج شهین باهر، شهردار سابق تبریز نیز در این مراسم گفت: دوره پنجم مدیریت شهری، دوره خاصی بود و مشکلاتی مثل انباشت نیرو، بدهی، کرونا و تحریم وجود داشت که با همت شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های مختلف توانستیم اقدامات بی‌نظیری مثل پرداخت بدهی‌ها و توسعه فضای سبز و… را به سرانجام برسانیم.

وی اظهار کرد: چهار سال پیش وقتی خدمت امام جمعه شهرمان رسیدم، ایشان فرمودند که اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانید و با فساد مبارزه کنید. من هم عرض کردم که با فساد مبارزه می‌کنم و یا فساد را بر می‌چینیم و یا فساد من را برمی‌دارد.

وی ادامه داد: در دوره پنجم شورا، با انباشت نیرو و بدهی‌ها و رویه‌های نامرسومی که باب شده بود، کارمان را آغاز کردیم؛ آن دوره، دوره خاصی بود و تاکنون آن‌همه مشکل یک جا جمع نشده بود و مشکلاتی همچون انباشت نیرو، بدهی، کرونا، تحریم و … که با همت شورا و دستگاه‌های مختلف توانستیم کارها را پیش ببریم.

شهردار سابق تبریز با بیان اینکه در شهرداری با ۲۰۰ درصد افزایش قیمت مواجه بوده و دولت نیز کم‌ترین کمک را داشت، تصریح کرد: در آن دوره، حتی یک متر نیز تغییر کاربری فضای سبز اتفاق نیفتاد و اولین دوره‌ای بود که نیروی انسانی، نه تنها افزایش نیافته، بلکه کاهش یافته است و اولین دوره‌ای بود که تبریز صاحب برنامه شد زیرا برنامه پنج ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله برای این کلانشهر تدوین و تبریز با برنامه اداره شد.

وی افزود: برای اولین بار بود که طرح‌های تفصیلی، طرح جامع و برنامه‌های شهرداری در اختیار مردم قرار گرفت که حق قانونی آنها بود، همچنین اولین دوره‌ای بود که کاربری مسکونی تبدیل به پارک و فضای سبز شد و اولین دوره‌ای بود که شفافیت به معنای واقعی اتفاق افتاد و همه قراردادها را در سایت قرار دادیم.

شهین باهر گفت: دوره پنجم مدیریت شهری، اولین دوره‌ای بود که به‌رغم وضعیت بد اقتصادی کشور، بدهی شهرداری افزایش نیافت و امروز شهرداری را بدون بدهی معوقه تحویل شهردار جدید می‌دهیم؛ اولین دوره‌ای بود که سامانه‌های شفافیت چک، املاک و ماشین‌آلات راه‌اندازی شد و ۳۵۰۰ ملک که گم شده بود، شناسایی شده و سه میلیون متر مربع برای املاک شهرداری سند گرفته شد که سند عمارت شهرداری نیز از آن جمله است.
 

ما در قبال شهروندان مسئولیم / خود را مدیون خون شهدا می‌دانم

عباس رنجبر، شهردار جدید تبریز در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکرم که دوباره توفیق خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برای مردم شریف تبریز را نصیب بنده کرد.

وی ادامه داد: من خود را مدیون خون شهدا می‌دانم و بر خود وظیفه می‌دانم در هر پستی که باشم، خدمتگزار این مردم باشم.

شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز به عنوان یک کهن‌شهر، ام‌القری همه ما است و دلبستگی ویژه‌ای به این شهر داریم، گفت: در کنار این موضوع، تبریز باید به عنوان شهری اسلامی مطرح شود. در مؤلفه‌های شهر اسلامی می‌توان به سه مؤلفه اشاره کرد که یکی بحث انسان و دیگری رفتار است که وجه عملی شهر را توصیف می‌کند و سومین مؤلفه، کالبد شهر است که به وصف وجه عینی و فضای شهر می‌پردازد.

وی افزود: وظیفه ما این است که در هر سه بعد، زمینه‌های رشد و تعالی انسان را کامل کنیم و در این راستا خود و همکارانم که قطعاً انتظار دارم بیش از پیش کمک کنند، موظف هستیم که در تعالی سازمان قدم برداریم.

رنجبر، حفظ و توسعه سرمایه‌های انسانی را یکی از ویژگی‌های مهم سازمانی دانست و افزود: ما باید در جهت ارزیابی علمی و عملی کارکنان پیش برویم. با این وظایف، مدیون مردم و شهدا هستیم و باید در راستای ارتقای کیفی خدمات به شهروندان قدم برداریم.

وی ادامه داد: لازم است تا ما شفافیت را سرلوحه کارها قرار دهیم. مسئولیت ما در قبال شهروندان، ارزش‌آفرینی برای آنها است تا زندگی آرامی را تجربه کنند. حفظ سرمایه‌های شهر نیز از جمله وظایف ماست و در کنار آن، ما باید نهادینه کردن عدالت اجتماعی و ترویج زندگی اسلامی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

شهردار تبریز در پایان صحبت‌های خود در این آئین گفت: من از زحمات دکتر شهین باهر و همکاران ایشان در دوران خدمت و همچنین از دکتر سلیمانی در دوره سرپرستی که به نحو احسنت شهر را اداره کردند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم که با حضور مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، از تلاش‌های چهارساله «ایرج شهین باهر» شهردار سابق تبریز قدردانی و «عباس رنجبر» به‌عنوان پنجاه و هفتمین شهردار تبریز معارفه شد.
عباس رنجبر هشتم شهریور با کسب هفت رأی از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد؛ او متولد سال ۱۳۴۸ و مهندس عمران است که کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت اجرایی کسب کرده و پیش از این شهردار مناطق دو و پنج شهرداری تبریز، رئیس حراست شهرداری و مسئول بازسازی عتبات عالیات بوده است.
فرماندار مرند، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان و مدیرعامل شرکت نمودار تبریز از دیگر سوابق اجرایی رنجبر به شمار می‌آید.

کد خبر 525735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.