شهر با مشارکت مردم اداره می‌شود/ به سمت تحقق شهر اسلامی حرکت می‌کنیم

شهردار اصفهان گفت: قرار است شهر با مشارکت مردم اداره شود در این راستا از همه نخبگان، بخش خصوصی و مردم دعوت می‌شود در آبادانی شهر به شهرداری کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده صبح امروز _پنجشنبه ۸ مهرماه_ در مراسم تکریم و معارفه شهردار اصفهان اظهار کرد: دغدغه مشترکی همگی ما عمران، آبادانی و پیشرفت شهر است، به هر تفکر، گروه و جناحی که تعلق داشته باشیم، نگرانی‌های مشترکی برای شهری که امانت دار آن هستیم، داریم.

وی افزود: این شهر هویت داشته و باید از آن صیانت کنیم و آن را به عنوان امانت به آیندگان بسپاریم، بنابراین باید مراقب باشیم کاری نکنیم که این شهر آسیب ببیند.

شهردار اصفهان گفت: رؤیای ما این است که اصفهان به سمت یک شهر اسلامی حرکت کند، برخی معتقدند وجود نشانه‌های اسلامی، شهر را اسلامی می‌کند، اما این فقط به پوسته شهر اختصاص دارد؛ در حالی که در شهر اسلامی باید عدالت موج زده و علم و عالم مورد تکریم قرار گیرند. در واقع روح شهر اسلامی تجلی اسماً الحسنی در دل شهر است، به میزان شدت ظهور اسماً الحسنی یک شهر می‌تواند ادعا کند اسلامی است.

وی تاکید کرد: تعظیم شعائر اهمیت دارد، اما صرفاً حفظ نشانه‌ها، شهر را اسلامی نمی‌کند، نمی‌توان ادعا کرد شهر اسلامی است اما بداخلاقی و بی‌عدالتی در آن موج بزند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نظام آفرینش احسن است، خداوند انتظار دارد انسان نیز به بهترین شکل عمل کند، گفت: زحمات زیادی در طول مدیریت شهری کشیده شده است، در این زنجیره خدمت همه به دنبال بهتر کردن حال و شرایط شهر بوده‌اند. قصد و نیت همه خدمت بهتر به شهر بوده است، از ما نیز انتظار می‌رود به سمت تحول حرکت کنیم، قرار نیست در آنچه داریم بمانیم و باید شرایط شهر را روز به روز بهتر کنیم.

وی تصریح کرد: امید است بتوانم شعار زندگی خوب در این شهر را با کیفیت بهتر رقم بزنیم و به سمت درآمدهای پاک حرکت کنیم تا روح شهر با این درآمدها جلا یابد. دارا بودن صرف منجر به کیفیت بخشی به زندگی نخواهد شد، رزق حلال برای شهرها هم اهمیت دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه اکنون بودجه خوبی در حساب شهرداری اصفهان قرار دارد، گفت: بخشی از بودجه امسال در وام و استقراض و بخشی از آن در درآمدهایی که مردم از آن ناراضی هستند ریشه دارد، باید راه حل‌های اساسی و جایگزین برای این موارد پیدا کرد؛ درواقع باید با مشارکت مردم شهر را از این حالت خارج و منابع پاک به شهرداری وارد کرد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: قرار است شهر با مشارکت مردم اداره شود در این راستا از همه نخبگان، بخش خصوصی و مردم دعوت می‌شود در آبادانی شهر به شهرداری کمک کنند، در این دوره مدیریت شهری قرار نیست فقط به محورها و معابر اصلی شهر توجه شود، بلکه در دل محلات آبادانی ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئله‌شناسی و یافتن راه‌حل‌های مسائل شهر در همه ابعاد با کمک مردم انجام خواهد شد، معتقدم مدیریت شهرداری حرکت بر خط بهشت و جهنم یعنی پل صراط است که می‌توان از آن به بهشت رفته و یا به قعر جهنم سقوط کرد. از خداوند استمداد می‌طلبم که کمک کند در این مسیر موفق عمل کنیم و با خدمت به مردم به رضایت خداوند نیز دست یابیم.

کد خبر 525700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.