بارسلونا روی هوا؛ بانوی پیر در اروپا سرحال است

هفته ی دوم لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته درحالی به پایان رسید که تیم فوتبال بارسلونا باز هم در دالوژ تحقیر شد، یووه چلسی را برد، منچستر با کریس کامبک زد و لوا و بایرن به درخشش ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب‌گذشته - چهارشنبه- ۷ مهر ادامه هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا از گروه ۵ تا ۸ برگزار شد که بارسلونا باز هم باخت و یووه در تورین چلسی را با یک بازی حساب شده از سر راه کنار زد.

بارسلونا روی هوا؛ بانوی پیر در اروپا سرحال است

گروه E؛ بارسلونا روی هوا

بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانز مونیخ با قضاوت "مارکو گوئیدا" ایتالیایی، به مصاف دینامو کیف رفت. پر بیراه نیست که باوارایی هایی ها را بهترین تیم حال و حاضر دنیای فوتبال قلمداد کنیم.

این تیم که در زمان سکان داری هانسی فلیک روی نیمکت مربیگری، به کابوس تیم‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده بود، این روند را همچنان با یولیان ناگلزمن جوان ادامه می‌دهد.

مونیخی‌ها با ۱۶ امتیاز از ۶ بازی مقتدرانه صدرنشین لیگ آلمان هستند و بعد از برد سه گله برابر بارسلونا در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا، هفته دوم را هم با دبل و گل‌های دقایق ۱۲ و ۲۷ لواندوفسکی و گل دقیقه ۶۸ سرژ گنابری، ۷۴ سانه و ۸۷ چوپوموتیگ با پیروزی پرگل برابر این حریف اوکراینی سپری کرد تا در گروهش هم صدرنشین باشد.

لوا در سال ۲۰۲۱ با ۴۱ گل زده، به تنهایی به اندازه کل تیم لیدزیونایتد گلزنی کرده است. همچنین او با ۱۱۹ گل در ۱۰۰ بازی گذشته خودش برای بایرن، آمار عجیبی خلق کرده است.

در دیگر دیدار این گروه که بسیار هم مهم بود بارسا با قضاوت "دنیله اورساتو" ایتالیایی در استادیوم دالوژ لیسبون میهمان بنفیکا بود. تیم ژرژ ژسوس نمایش خیره کننده‌ای نشان داد. دقیقه ۳ داروین نونز چراغ اول را برای پرتغالی‌ها روشن کرد. کاتالان‌ها هیچ چیزی برای ارائه دادن نداشتند و این بنفیکا بود که بر توپ و میدان مسلط بود. دقیقه ۶۹ رافا سیلوا گل دوم را زد. هشتگ کومان اوت در توئیتر به راه افتاده بود.

بارسا دیگر مسی و گریزمان نداشت تا برایش گل بزنند، بلکه امیدش به پی که و آرائوخوی مدافع بود. این پایان کار نبود و بارسای بی برنامه گل سوم را هم خورد تا آبی اناری‌ها پیش خود بگویند چقدر خوب شد که مسی رفت و دیگر نیست تا باز هم مجبور باشد این وضع اسفناک را تحمل کند. آنها با خود می‌گویند چه بر سر بهترین تیم قرن بیست و یکم آمده است؟

گل داروین نونوئز به بارسلونا بعد از گذشت ۲ دقیقه و ۱۳ ثانیه از بازی سریع‌ترین گل تاریخ بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. دو بازی آخر بارسلونا در استادیوم دالوژ با دو باخت و ۱۱ گل خورده و تنها ۲ گل زده همراه بوده است.

در حال حاضر در جدول بایرن با ۶ امتیاز کامل و تفاضل مثبت ۸ و بدون گل خورده صدرنشین است، آبی اناری‌ها هم با دو شکست و بدون گل زده و تفاضل منفی شش در جایگاه آخر گروه قرار گرفته اند.

بارسلونا روی هوا؛ بانوی پیر در اروپا سرحال است

گروه F: کریس فرشته‌ی نجات شیاطین سرخ

منچستر یونایتد که علی رقم داشتن مهره‌های تأثیر گذار مثل پوگبا و برونو، خرید سانچو و واران، و بازگشت کریس رونالدو، با اوله سولسشر نتایج سینوسی گرفته، و هفته اول لیگ قهرمانان اروپا را هم در عین ناباوری به یانگ بویز سوئیس باخته بود، شب گذشته هم در مقابل دیدگان "یوسین بولت" دونده ی مطرح جامائکایی که همیشه از عشقش به منچستر یونایتد و بازی در این تیم سخن گفته، در اولترافورد با سوت "فلیکس زواییر" آلمانی میزبان قهرمان فصل پیش لیگ اروپا (ویارئال) بود. شیاطین سرخ ابتدا دقیقه ۵۳ با گل پاکو الکاسر از حریف عقب افتادند اما فشارشان باعث شد در ادامه خیلی زود و دقیقه ۶۰ توسط الکس تییس به گل تساوی برسند.

تیم اسپانیایی در تائتر رویاها بدون ترس حاضر شده بود. بازی داشت با همان نتیجه مساوی به پایان می‌رسد که ناگهان کریس رونالدو با یک ضربه دقیق در ثانیه‌های پایانی زیر دریایی‌های زرد را غرق کرد تا اوله همچنان از خطر اخراج در امان باشد, البته نباید درخشش خیره کننده‌ی داویو دخئا از اذهان دور باشد. کریستیانو رونالدو با قرار گرفتن در ترکیب ابتدایی منچستریونایتد رسماً رکورد ایکر کاسیاس را شکست و با انجام ۱۷۸ بازی رکورد دار تعداد بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد.

همچنین کریستیانو رونالدو بیشتر از هر بازیکن دیگری، ۱۲ بار موفق به گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا پس از دقیقه ۹۰ شده است. این در حالی است که لئومسی ۶ بازی موفق به انجام این مهم شده است.

در دیگر دیدار این گروه، آتلانتای گاسپرینی در برگامو مقابل یانگ بویز با گل دقیقه ۶۸ "پسینا" یک بر صفر برنده شد تا با ۴ امتیاز رتبه‌ی نخست را مال خودش کند. این در حالی است که یک گل این تیم در دقیقه ۱۷ که با ضربه‌ی "ساندرو لائوپر" به تور دروازه حریف رسیده بود، توسط فلیکس بریخ آلمانی آفساید تشخیص داده شد. ضمن اینکه یانگ بویز و منچستر هم با ۳ امتیاز و برحسب تفاضل گل دوم و سوم اند.

گروه G: سالزبوزگ بدون هالند هم پیروز می‌شود

در این گروه می‌توان هر چهار تیم را مدعی صعود دانست. مهم‌ترین بازی بین سویا و ولفسبورگ بود، این دو تیم باقضاوت "گئورگی کاباکوف" مجارستانی در استادیوم فولکس واگن آره نا، روی در روی هم قرار گرفتند. هر دو تیم بازی اول را مساوی کرده بودند و به دنبال دشت اولین سه امتیاز خود بودند، دو تیمی که در جدول لیگ داخلی خود رده سوم را کسب کرده اند. نیمه اول با وجود موقعیت‌هایی که خلق شد نتیجه صفر صفر روی تابلو نقش بست. آلمانی‌ها میزبان بودند و بازی دستشان بود.

در شروع نیمه دوم و دقیقه‌ی ۴۸ رناتو استفن دروازه ی سویا را باز کرد. در ادامه تیم لوپتگی تلاش کرد گل خورده را جبران کند و دقیقه‌ی ۸۷ کاپیتان راکتیچ موفق شد گل بزند تا نماینده اسپانیا با خودش حداقل یک امتیاز از فولکس واگن آره نا به رامون سانچز پیزخوان ببرد.

در دیگر دیدار این گروه سالزبوزگ اتریش که با ۲۷ امتیاز و اختلاف ۷ امتیازی نسبت به اشتورم گراتس صدرنشین لیگ اتریش است و بازی رفت لیگ قهرمانان اروپا را هم با تساوی برابر تیم اندلسی سویا پشتسر گذاشته؛ در ردوبدل آره نا از سد لیل قهرمان فصل گذشته ی لوشامپیونای فرانسه گذشت و با ۴ امتیاز به صدر جدول گروه تکیه زد.

این تیم که بازیکنان با کیفیتی مثل هالند را به سطح اول فوتبال اروپا معرفی کرده، با روند فوق العاده اش‌نشان داده بدون ستاره‌هایش هم توان پیروز شدن دارد. همچنین، کریم آدیمی، مهاجم تیم سالزبورگ با ۱۹ سال و ۲۵۴ روز، رکورد توماس مولر را شکست و به جوان‌ترین آلمانی تاریخ تبدیل شد که در یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت دو گل می‌شود.

بارسلونا روی هوا؛ بانوی پیر در اروپا سرحال است

گروه H: بانوی پیر در اروپا می تازد

در بازی‌های این گروه، ابتدا زنیت روسیه در حالی که سردار را در اختیار نداشت؛ با ۴ گل مالمو را از سنپترزبورگ به سوئد بدرقه کرد تا باخت عجیب و سنگین هفته‌ی اول مقابل چلسی را جبران کرده باشد.

در دیگر دیدار این گروه که مهم‌ترین بازی دیشب بود، یوونتوس در تورین پذیرای چلسی توخل بود. یووه در ایتالیا تقریباً اوضاع نابسامانی دارد و آرام آرام دارد روی فرم می‌آید، اما این تیم در اروپا با رهبری الگری روند خوبی دارد. آنها بازی اول را برابر مالمو برده بودند و در برابر چلسی فوق العاده توخل که تیم ترسناکی به نظر می‌رسد، علی رقم فشار بالا و بازی نزدیک، با تک گل فدریکو کیه زا که به عنوان اسلحه‌ی پنهان شناخته می‌شود، توانست آبی‌های لندنی را به زانو در بیاورد و حالا با ۶ امتیاز کامل به تنهایی بر صدر جدول گروه آخر تکیه بزند.

از سال ۲۰۰۳ به این سمت، گل کیه‌زا در دقیقه ۴۵ سریع‌ترین گل در نیمه دوم مسابقات چمپیونزلیگ حساب می‌شود. همچنین فدریکو کیه‌زا در ۵ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا، ۵ بار گلزنی کرده است. جالب است بدانید که فدریکو به اولین بازیکن ایتالیایی تاریخ یوونتوس پس از الساندرو دلپیرو در سال ۱۹۹۷ تبدیل شد که موفق می‌شود در چهار بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا، گلزنی کند.

ضمن اینکه این برای چهارمین بار است که یوونتوس موفق می‌شود هر دو بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان اروپا را با ثبت کلین شیت پشت سر بگذارد که دو بار آن زیر نظر الگری و در فصول ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ به ارمغان آمده‌اند.

با این پیروزی، یووه عملکرد جالبی ثبت کرد. حاصل کار این تیم در ۱۲ دیدار اخیر گروهی لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ برد و تنها یک باخت است. همچنین آزپلیکوئتا در این مسابقه برای ۱۶۹ اُمین مرتبه بازوبند کاپیتانی چلسی را به بازو بست و تبدیل به پنجمین کاپیتان باسابقه چلسی شد.

کد خبر 525670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.