طرح نگهداری از سگ های بلاصاحب در خرم آباد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد از اجرای طرح زنده گیری و نگهداری از سگ های بلاصاحب در این شهر خبر داد.

مهرداد سیاهپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد با کمک پیمانکار اقدام به زنده گیری و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر کرده است که در این راستا سگ‌های نر عقیم سازی و در صورت وجود سگ‌های بیمار با امکان انتقال و سرایت بیماری، با روش مرگ با ترحم از بین می‌روند.

وی با اشاره به علت حضور سگ‌های بدون صاحب در شهر گفت: رعایت نکردن مسائل مربوط به پسماند غذایی زمینه را برای حضور سگ‌های بلاصاحب فراهم کرده که بیشتر مردم به وجود سگ‌های بی صاحب در شهر معترض هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد تصریح کرد: بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف شهرداری‌ها است که در این زمینه اقدامات جدی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در ۱۳ کیلومتری شهر خرم آباد محلی برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفته شده است که ظرفیتی بالغ بر نگهداری از ۱۰۰۰ سگ را دارد، گفت: با توجه به افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب و مزاحمت‌های این حیوانات برای شهروندان و ایجاد آلودگی‌های محیطی در سطح شهر و همچنین درخواست‌های مکرر شهروندان در خصوص برطرف کردن این مشکل، طرح ضربتی جمع آوری این سگ‌ها در دستور کار حوزه مدیریت پسماند شهرداری قرار گرفته و به سرعت در حال اجرا است.

سیاه پور با بیان اینکه دو اکیپ سازمان پسماند به صورت شبانه روزی اقدام به جمع آوری و زنده گیری سگ‌های بلاصاحب می‌کند در خصوص اقدامات سازمان بعد از جمع آوری اظهار کرد: این سگ‌ها بعد از جمع آوری، واکسیناسیون و عقیم سازی در محلی که در نظر گرفته شده است نگهداری می‌شوند.

کد خبر 525662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.