مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A51 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز برندهای معتبر تولید کننده گوشی‌های هوشمند در تولید گوشی‌های میان رده رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند و هرکدام برای جلب رضایت کاربران در تلاش هستند که بیشترین امکانت را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار دهند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی POCO F3 با گوشی سامسونگ Galaxy A51 پرداخته خواهد شد.

مقایسه POCO F3 و Galaxy A51 از نظر دوربین

Galaxy A51

Xiaomi POCO F3

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

شیائومی برای POCO F3 از سه دوربین بهر می‌برد.لنز اصلی این گوش مجهز به سنسور ۴۸ مگاپیکسل واید با دیافراگم f/1.8، لنز ۲۶ میلی‌متر با سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتر و فوکوس خودکار تشخیص فاز، هشت مگاپیکسل اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۱۹ درجه و سنسور پنج مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4، لنز ۵۰ میلی‌متری، با سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر و فوکوس خودکار است. شیائومی برای این گوشی از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل استفاده کرده است.

سامسونگ Galaxy A51 را به چهار دوربین مجهز کرده است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور ۴۸ مگاپیکسل واید و سایز ۰.۸ میکرومتر با دیافراگم f/2.0 وپشتیبانی از فوکوس خودکار و تشخیص فاز است. در کنار دوربین اصلی لنز ۱۲ مگاپیکسلفوق عریض با اندازه ۱.۱۲ میکرومتر با دیافراگم f/2.2، سنسور پنج مگاپیکسل تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 و در نهایت دوربین مخصوص ماکرو پنج مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 قرار دارد. سامسونگ برای این گوشی لنز سلفی ۳۲ مگاپیکسل را در نظر گرفته است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

‌مقایسه POCO F3 و Galaxy A51 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A51

Xiaomi POCO F3

چیپست

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G

پردازنده گرافیکی

Mali-G72 MP3 GPU

Adreno 650 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 2.0

MIUI 12

تنوع حافظه

۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶

۱۲۸/۶ و ۲۵۶/۸

شیائومی POCO F3 را به تراشه هفت نانومتر Snapdragon 870 5G‌ مجهز کرده است. این تراشه از یک هسته اصلی قدرتمند Cortex-A77 با حداکثر فرکانس ۳. ۲ گیگاهرتز، سه هسته A77 با حداکثر فرکانس ۲. ۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف A55 با حداکثر فرکانس ۱. ۸ گیگاهرتز ساخته شده است. تراشه این گوشی از پردازنده گرافیکی Adreno 650با فرکانس ۶۷۰ مگاهرتز استفاده می‌کند. شیائومی POCO F3 را در نسخه شش و هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ارائه داده است که از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

سامسونگ Galaxy A51 را به تراشه Exynos 9611 مجهز کرده که پایه معماری ۱۱ نانومتری دارد. این تراشه از هشت هسته پردازشی که شامل چهار هسته نسبتاً توانمند Cortex-A73 با فرکانس بیشینه ۲.۳ گیگاهرتزی و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز بهره می‌برد که مجهز به پردازش گرافیکی Mali-G72 MP3 است. سامسونگ این گوشی را در چهار نسخه با چهار، شش و هشت گیگابایت حافظه رم و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 2.0 راهی بازار کرده است. سامسونگ در تمامی نسخه‌های این گوشی امکان افزایش حافظه از طریق شیار اختصاصی microSD را در نظر گرفته است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری سامسونگ برای این گوشی از نسخه اندروید ۱۰ و رابط کاربری One Ui 2.0 استفاده کرده است و شیائومی برای میان رده خود رابط کاربری Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۱ را در نظر گرفته است.

مقایسه POCO F3 و Galaxy A51 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A51

Xiaomi POCO F3

نوع نمایشگر

Super AMOLED

AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

شیائومی برای POCO F3‌ از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰‌ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ‌ است. نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی ۸۵.۹ درصد است که آن را در دسته‌بندی گوشی‌های تقریباً بدون حاشیه قرار می‌دهد. شیائومی برای صفحه نمایش POCO F3‌ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در نظر گرفته است که از HDR10 Plus پشتیبانی می‌کند. سامسونگ Galaxy A51‌ را مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچ از نوع Super AMOLED است. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰‌ با تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ‌ است. نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی برابر با ۸۷.۴ درصد است. این نمایشگر دارای یک حفره به شکل حرف O در بالا است که میزبان دوربین سلفی Galaxy A51 است. سامسونگ برای استحکام صفحه نمایش این گوشی از Gorilla Glass 3 استفاده کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه POCO F3 و Galaxy A51 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A51

Xiaomi POCO F3

ابعاد

158.5x73.6x7.9 میلی‌متر

163.7x76.4x7.8 میلی‌متر

وزن

۱۷۲ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

ندارد

دارد

شیائومی در طراحی بدنه POCO F3 از شیشه استفاده کرده است. شیائومی برای محافظت از بدنه و نمایشگر این گوشی Gorilla Glass 5را در نظر گرفته است که استحکام بالایی را به گوشی می‌دهد. POCO F3 با ابعاد 163.7x76.4x7.8 میلی‌متر و وزن ۱۹۶ گرم تولید شده است. ضخامت این گوشی ۷.۸ میلی‌متر است که یکی از نازک‌ترین گوشی‌های بازار محسوب می‌شود. شیائومی برای این گوشی گواهی مقاومت در برابر گرد و غبار و پا شش آب را دریافت کرده است که در سه رنگ آبی، سفید و مشک به بازار عرضه شده است.

سامسونگ برای Galaxy A51 از شیشه و پلاستیک بافت‌دار استفاده کرده است. محل قرارگیری دوربین سلفی در صفحه نمایش این گوشی به‌شکل پانچ طراحی‌شده است. جنس فریم Galaxy A51 از پلاستیک و پنل پشتی از پلاستیک بافت‌دار با طرح هندسی است. سامسونگ این گوشی را با ابعاد 158.5x73.6x7.9‌ میلی‌متر و وزن ۱۷۲ گرم به بازار عرضه کرده است. سامسونگ Galaxy A51 را در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی، و صورتی از نوع Prism Crush به بازار عرضه است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه POCO F3 و Galaxy A51 از نظر باتری

Galaxy A51

Xiaomi POCO F3

ظرفیت

چهار هزار میلی‌آمپر

چهار هزار ۵۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۳۳ وات

شیائومی برای تأمین نیروی POCO F3 از یک باتری چهار هزار ۵۲۰ میلی آمپر ساعت استفاده کرده است که از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. سامسونگ Galaxy A51 را به باتری با ظرفیت چهار هزار میلی‌آمپر مجهز کرده است که از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A51

تا اینجا به مقایسه POCO F3 با Galaxy A51 از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، طراحی و باتری پرداختیم. POCO F3‌ دارای سخت‌افزار قدرتمند برای بازی و برنامه‌های سنگین، باتری با ظرفیت بالا و فناوری شارژ سریع در کنار محافظ شیشه باعث شده است این محصول ارزش خرید را داشته باشد. سامسونگ Galaxy A51 دارای نمایشگر با کیفیت، دوربین قدرتمند و وزن کم قابلیت‌های است که این گوشی را به محصول ارزشمند تبدیل کرده است. اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 525659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.