آتش نشانی بندر انزلی با کمبود نیرو انسانی و تجهیزات مواجه است

سرپرست شهرداری بندر انزلی گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهر با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است.

مهدی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری انزلی با ۵۸ نیروی انسانی و ۱۱ خودروی سنگین اطفای حریق و یک دستگاه خودرو پیشرو امداد و نجات جاده‌ای، در چهار ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: نیروی سازمان آتش نشانی و خدمان ایمنی شهرداری انزلی افراد با آموزش دیده و با تجربه‌ای هستند. و علیرغم کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در این سازمان در عملیات‌های اطفای حریق و امداد و نجات بسیار سخت و نفس گیر، برای کمک به شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

سرپرست شهرداری انزلی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۱۲ نفر از نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی بازنشسته شده اند و تاکنون نیرویی جایگزین این افراد نشده و اکنون سازمان برای انجام مأموریت‌های خود، با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.

خلیلی با بیان اینکه استخدام نیروی آتش نشانی مستلزم برگزاری آزمون است، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر با برگزاری آزمون، شرایط استخدام و جذب نیروهای جدید در زمان آتش نشانی انزلی فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حاضر سازمان آتش نشانی انزلی نیازمند حدود ۴۰ نیروی انسانی است، ادامه داد: در تلاشیم تا با بکارگیری تعدادی نیروی انسانی موقت در سازمان آتش نشانی انزلی، بخشی از کمبود نیروی آن را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی به لحاظ تجهیزات و البسه ضد حریق با کمبود مواجه است، افزود: خودروهای آتش نشانی این سازمان به جهت بیش از دو دهه فعالیت، فرسوده شده و نیازمند نوسازی است.

سرپرست شهرداری انزلی، نبود نردبان برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه را یکی دیگر از مشکلات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر دانست و افزود: از مسئولان پی گیر رفع مشکلات آتش نشانان انزلی هستیم که امیدواریم در این راستا ما را یاری کنند.

خلیلی خاطرنشان کرد: در هفته‌های آتی، جانمایی و احداث یک ایستگاه جدید آتش نشانی در مسکن مهر و نوسازی ایستگاه قدیمی منطقه کلویر انزلی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 525657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.