هیچ کشوری نمی تواند نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه را کتمان کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر استرالیا در تهران، همکاری های پارلمانی ایران و استرالیا را مقدمه ای بر تقویت تعاملات دیپلماسی و دولتی دو کشور دانست و گفت: هیچ کشوری نمی تواند نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه را کتمان کند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، لیندال جین ساکس، سفیر استرالیا در تهران با وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلال زاده در ابتدای این دیدار، با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات استرالیا با کشورمان گفت: سابقه نیم قرن ارتباطات فیمابین، نشان از وجود منافع فراوان اقتصادی و سیاسی میان دو کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مناسبات دو کشور شاهد فراز و نشیب‌هایی است که تحولات جهانی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در آن دخالت مستقیم دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همکاری‌های پارلمانی ایران و استرالیا را مقدمه‌ای بر تقویت تعاملات دیپلماسی و دولتی دو کشور دانست و گفت: تقویت ارتباطات پارلمانی توسط کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور به توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین کمک شایانی می‌کند.

جلال زاده با اشاره به تحولات منطقه‌ای و کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران به دو کشور عراق و سوریه خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، برقراری ثبات و آرامش در منطقه است و از هرگونه اقدامی در این راستا استقبال می‌کند. هیچ کشوری نمی‌تواند نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه را کتمان کند.

وی با اشاره به تحولات افغانستان گفت: در مسأله افغانستان مواضع اصولی ایران تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان و به دور از خشونت علیه زنان و کودکان این کشور خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ابراز ناخرسندی از حضور و مداخله کشورهای بیگانه در منطقه، اظهار کرد: در شرایط کنونی، کشورهای منطقه به بلوغی رسیده اند که بتوانند مسائل و مشکلات فیمابین خود را حل کنند. حضور آمریکا در عراق و افغانستان منجر به تداوم بحران و عدم برقراری آرامش در این دو کشور شده است.

جلال زاده با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در توافق برجام، در مورد این توافق بین‌المللی گفت: برگشت آمریکا به برجام نیاز به راستی آزمایی دارد و رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نخستین گام برای بازگشت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات در قبال برجام خواهد بود.

وی همراهی کشورهای اروپایی و استرالیا را با سیاست تحریمی آمریکا بر علیه کشورمان را به ضرر اقتصاد این کشورها دانست و بر استقلال این کشورها در برابر سیاست‌های نادرست، غیرمنطقی و یکجانبه آمریکا تأکید کرد.

استرالیا خواستار افزایش سطح همکاری اقتصادی با ایران است

لیندال جین ساکس، سفیر استرالیا در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور گفت: استرالیا به دنبال تقویت مناسبات و همکاریها در حوزه‌های مختلف با جمهوری اسلامی ایران است.

وی به نقش تأثیرگذار همکاری‌های پارلمانی در ارتقا سطح تعاملات فیمابین اشاره کرد و گفت: روابط پارلمانی و همکاریهای کمیسیون‌های مشترک استرالیا و ایران در روند تقویت همکاریهای مهم بوده و استرالیا همواره توجه به مناسبات پارلمانی را حائز اهمیت می‌داند.

سفیر استرالیا بر تقویت تعاملات و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی دو کشور اشاره داشت و افزود: استرالیا خواستار افزایش سطح همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

در پایان این دیدار نیز سفیر استرالیا تقویت روابط در حوزه سیاسی و فرهنگی با ایران را خواستار شد و گفت: امید است با لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، استرالیا روابط اقتصادی خود با ایران را گسترش دهد.

کد خبر 525645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.