قطع برق باعث افزایش تعداد حوادث و حادثه‌دیدگان در اصفهان شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: امسال قطعی برق یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد حوادث بوده است. ۳۰ درصد افزایش حوادث بیشتر مربوط به قطعی برق و محبوس شدن شهروندان در آسانسورها بوده است، فوت‌شدگان حوادث در سال جاری افزایش ۴۷ درصدی داشته است.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار شش ماهه اول خدمات آتش‌نشانی اصفهان، اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال در مجموع ۲۰۱ هزار و ۵۳۰ تماس با خط ۱۲۵ برقرار شد و شش هزار و ۸۵۳ مورد عملیات امداد و نجات توسط سازمان آتش‌نشانی صورت گرفت.

وی افزود: دو هزار و ۵۹۰ مورد آتش‌سوزی و چهار هزار و ۲۶۳ حادثه در سطح شهر اصفهان در شش ماهه اول سال اتفاق افتاد، همچنین سه هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان که گرفتار حوادث و آتش‌سوزی‌ها بودند توسط آتش‌نشانان نجات داده شدند.

افزایش ۱۵ درصدی حریق در شش ماهه اول امسال

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در شش ماهه اول سال، یک هزار و ۲۰۶ مورد اطفائیه در نقاط پرتردد شهر اصفهان مانند چهارراه‌های شلوغ، میدان‌ها و نزدیک حسینیه‌ها نصب شد، مستقری‌ها در سال گذشته ۷۹۹ مورد بوده و در سال جاری به یک هزار و ۲۰۶ مورد رسیده که تقریباً دو برابر شده است و با این احتساب در سال جاری ۵۱ درصد مستقری‌ها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد گشت ایمنی در سال گذشته طبق گزارش فرماندهان شیفت از سطح منطقه خود از دو هزار و۸۳ مورد در سال گذشته به دو هزار و ۴۲۴ مورد در سال جاری رسیده است که ۱۶ درصد افزایش را به همراه داشته است.

کاوه آهنگران افزود: ثبت زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حریق و حوادث با کاهش ۹ ثانیه‌ای، منجر به جلوگیری از افزایش خسارت شهروندان شده است، میانگین زمان رسیدن به محل در سال گذشته سه دقیقه و ۵۳ ثانیه بوده که به سه دقیقه و ۴۳ ثانیه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: دو هزار و ۲۴۷ مورد حریق در سال گذشته و دو هزار و ۵۹۰ مورد حریق در سال جاری به وقوع پیوسته که با افزایش ۱۵ درصدی حریق در شش ماه اول امسال روبه‌رو بوده‌ایم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش تعداد حریق، اظهار کرد: سه هزار و ۲۷۴ مورد حادثه در سال ۹۹ واقع شد که با ۳۰ درصد افزایش به چهار هزار و ۲۶۳ مورد در سال جاری رسیده است.

افزایش ۴۷ درصدی فوت شدگان حوادث

وی تصریح کرد: تعداد کل حریق و حوادث در سال ۹۹، پنج هزار و ۵۲۱ مورد بوده که با ۲۴ درصد افزایش در سال جاری به تعداد شش هزار ۸۵۳ مورد رسیده است و این آمار نیازمند فرهنگ‌سازی در مورد تبعات حوادث دارد تا از این پس کمتر شاهد افزایش حریق باشیم.

کاوه آهنگران در خصوص دلایل افزایش حوادث در سال جاری گفت: امسال قطعی برق یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد حوادث بوده است. ۳۰ درصد افزایش حوادث بیشتر مربوط به قطعی برق و محبوس شدن شهروندان در آسانسورها بوده است. نجات یافته‌ها در سال گذشته دو هزار و ۱۰۷ مورد بوده است که به سه هزار و ۲۰۰ مورد رسیده است و محبوس شدن در آسانسورها با افزایش ۵۲ درصدی روبه‌رو بوده است.

گلابی خاطرنشان کرد: فوت شدگان حوادث در شش ماهه اول سال گذشته، ۴۳ مورد و در سال جاری ۶۳ مورد بوده که افزایش ۴۷ درصدی داشته است.

کد خبر 525584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.