موزه‌ چین میزبان رونوشتی دیجیتالی از وصیت‌نامه مارکوپولو

مدیران ونیز ایتالیا در کتابخانه ملی مارسیانا مراسمی برگزار و یک نسخه کپی از وصیت‌نامه مارکو پولو، تاجر و جهانگرد معروف این شهر در قرن سیزدهم را به سازمان گردشگری جهانی، واقع در چین اهدا کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مارکو پلو تاجر و جهانگرد قرون وسطایی از دیرباز تا امروز نماد اصلی ارتباطات بین‌المللی میان ایتالیا و چین محسوب می‌شود، ضمن اینکه ونیز به عنوان زادگاه او نیز نقش مهمی در تقویت این اتحاد ایفا کرده است. در مراسمی که توسط مدیران ونیز در کتابخانه ملی مارسیانا برگزار شد، مقام اول کتابخانه نسخه اصلی وصیت‌نامه مارکوپولو را که نوشتار آن به سال ۱۳۲۴ برمی‌گردد در معرض دید همگان قرار داد و ادعا کرد به زودی از رونوشت دیجیتالی آن در موزه گردشگری جدید کلانشهر هانگژو در شرق چین نیز رونمایی خواهد شد.

شواهد حاکی است که یکی از انتشارات برجسته ایتالیا به نام Scrinium پس از تحویل تصاویری از تفسیر مورخان در مورد وصیت نامه که در کتابخانه مارسیانا گردآوری شده بود به کتابت نسخه‌ای جدید از آن تحت عنوان "اسرار نهفته در وصیت نامه مارکوپولو" پرداخت. البته مورخان جدید بسیاری در تفسیر نوشته‌های این تاجر و جهانگرد بزرگ به همکاری انتشارات پرداخته و در نهایت به یک جمع‌بندی در مورد خواسته‌ها و آرزوهای مارکوپولو دست یافته بودند.

جالب است بدانید که ونیز از زمان‌های قدیم روابط نزدیکی با کشورهای خاور دور داشته است و مقامات به منظور تحکیم هر چه بیشتر روابط بین ایتالیا و چین و همچنین افزایش رونق گردشگری میان دو کشور اقدام به اهدا رونوشت وصیت نامه مارکوپولو به موزه هانگژو کردند.

وصیت نامه اصلی مارکوپولو بر لوحی از پوست گوسفند به اندازه‌های ۶۷ در ۲۷ سانتی‌متر حک شده و حاوی آرزوها و خواسته‌های این جهانگرد مشهور است. مورخان بسیاری از تفسیر نوشته‌ها به این نتیجه رسیده بودند که مارکوپولو در طی سال‌های زندگی خود دست کم یک بار به چین سفر کرده و از تجربه شیرین سفر خود در وصیت‌نامه‌اش سخن به میان آورده بود.

وصیت‌نامه مارکوپولو بذل و بخش‌های زیادی را در بر گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آزاد سازی بردگان خویش، کمک مالی بسیار به کلیساها و مؤسسات خیریه و بخشش طلب‌های خود به تمام بدهکارانش اشاره کرد. آخرین وصیت این مرد بزرگ نیز اعطا باقیمانده اموال به همسر و دخترانش بود که در آن زمان، رسیدن ارث به زنان و دختران امری بسیار نامعقول و نا رایج به شمار می‌رفت.

کد خبر 525541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.