بررسی عملکرد استقلال در نقل و انتقالات تا به امروز

اگر چه فصل نقل و انتقالاتی برای استقلال پایان نپذیرفته اما کیفیت عملکرد آبی ها به وضوح مشخص است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقل و انتقالات برای آبی‌ها پایتخت چندان خوب پیش نرفته و آنها علاوه بر از دست دادن تعداد زیادی مهره‌های اصلی خود، نتوانسته‌اند جایگزین‌هایی در حد و اندازه بازیکنان جدا شده را استقلالی کنند. البته این موضوع اتفاقی برای استقلالی‌ها محسوب نمی‌شود و آنها در فصل‌های اخیر بسیاری از ستارگان شأن را در نقل و انتقالات پایان فصل از دست داده‌اند. این بار اما تنها پیشنهادهای خارجی مهره‌های آبی پوش را هوایی نکرد و اختلاف برخی بازیکنان با مددی باعث شد جدایی‌ها شدت گیرد. حالا در شرایطی که گفته می‌شود فرهاد مجیدی نظارت مستقیمی بر تمدیدی‌ها داشته، باید دید او چگونه نفرات جدید را برای فصل آینده روانه میدان خواهد کرد. در ادامه به بررسی عملکرد استقلال در نقل و انتقالات تابستانی خواهیم پردازد.

حسینی، مالک بی چون و چرا دروازه استقلال

حدس زدن نام سنگربان استقلال در فصل آینده کار سختی نیست و در نبود رشید مظاهری، حسینی احتمالاً بار دیگر بی چون و چرا دروازه استقلال خواهد شد. سید حسین حسینی اگر چه با انتشار پستی در فضا مجازی از هواداران آبی‌ها خداحافظی کرد اما به نظر با فاصله یک روز تصمیمش تغییر کرد و در استقلال ماندنی شد!

بررسی عملکرد استقلال در نقل و انتقالات تا به امروز

این در حالی بود که آبی پوشان تهرانی علیرضا رضایی را هم از پیکان به خدمت گرفتند تا مقدمات پایان حضور یک فصله رشید مظاهری را مهیا کرده باشند. مظاهری که هفته‌های پایانی نیمکت نشین حسینی آماده شده بود، با مسئولان استقلال به توافق نرسید و حتی شرایط دشوارش برای پوشیدن پیراهن شماره یک سپاهان، باب میل محرم نویدکیا نبود تا حالا برخی منابع از او به عنوان خرید فصل بعد باشگاه تازه لیگ برتری شده هوادار نام ببرند.

خط دفاعی آبی‌ها هنوز شکننده؟

مصدومیت عارف غلامی و نرسیدنش به دیدار الهلال از یک سو و ضعف‌های دفاعی استقلال در فصل قبلی باعث شد آبی‌ها به سراغ گزینه‌ای تدافعی رفتند. آنها عارف آقاسی را از فولاد جذب به خدمت گرفتند و فرهاد مجیدی با بازی دادن به این بازیکن در بازی حساس مقابل الهلال به جای دانشگر نشان داد تا چه اندازه روی توانایی این مدافع ۲۴ ساله حساب بازی کرده است. به علاوه شایعاتی هم وجود که شاید روزبه چشمی دوباره به قلب دفاعی استقلال باز گردد.

بررسی عملکرد استقلال در نقل و انتقالات تا به امروز

در پست دفاع چپ هم استقلال دو مهره تأثیر گذار خود را با شروع تابستان از دست داد. هروویه میلیچ و محمد نادری از فوتبال ایران رفتند تا آبی‌ها به تکاپو انتخاب جایگزین برای این دو بازیکن بیافتند. آنها ابولفضل جلالی را از سایپا جذب کردند و بعد به سراغ جعفر سلمانی رفتند که فصل پیشین را پورتیموننزه پرتغال توپ می‌زد. سلمانی یار ثابت اردوهای تیم ملی در زمان اسکوچیچ بوده اما هنوز فرصت بازی به تو نرسیده و امیدوار است با پوشیدن پیراهن استقلال، این مهم برایش ممکن شود.

جایگزین‌های امیدوار کننده در خط میانی

در خط میانی نیز استقلال مسعود ریگی جنگنده را از دست داد. ریگی علیرغم میل باطنی با مددی به توافق نرسید تا راهی اصفهان شود و پیراهن طلایی را به تن کند. فرهاد برای انتخاب جانشین ریگی، به سراغ زبیر نیک نفس رفت تا بتواند با جنگندگی خود میانه زمین را برای استقلال تصاحب کند. نیک نفس سال‌های برای تیم‌های مختلف استان خوزستان به میدان رفته و حالا فرصت مناسبی برای اثبات توانمندی‌هایش به دست آورده است.

بررسی عملکرد استقلال در نقل و انتقالات تا به امروز

از سوی دیگر اگر چه جدایی فرشید اسماعیلی از استقلال قطعی نشده و با آمدن آجرلو شانس بیشتری برای ماندن دارد، با این حال فرهاد گزینه جوان اما مستعدی را برای این پست کشف کرده است. امیرحسین حسین زاده که از سایپا به استقلال آمده، سوپرایز مجیدی برای تقابل با الهلال بود و توانست در شب بد استقلال، درخشش خوبی داشته باشد. او آن قدر خوب بود که حالا خیال استقلالی‌ها را از بابت داشتن هافبک تهاجمی توانمند پشت مهاجمان شأن، راحت کرده است.

از پایان زوج رویایی شیخ-مهدی تا جذب مهاجم سن بالا!

تاثیرگذارترین تغییرات استقلال در خط تهاجمی این تیم رخ داده است. شیخ دیاباته پس از دو فصل این باشگاه تهرانی را ترک کرد و مهدی قایدی با قراردادی هنگفت به الاهلی امارات پیوست تا به این ترتیب زوج مخوف خط آتش آبی‌ها به یک باره ناپدید شود. آبی‌ها برای پر کردن جای این دو بازیکن، محمدرضا آزادی را از تراکتور جذب کردند و بالاخره موفق شدند تا امین قاسمی نژاد را آبی پوش کنند.

بررسی عملکرد استقلال در نقل و انتقالات تا به امروز

قاسمی نژاد از نیم فصل علاقه وافر خود به پوشیدن پیراهن آبی را نشان داده بود اما در نقل و انتقالات با آمد و شد میان دو باشگاه سرشناس پایتخت، تصمیم گرفت استقلالی شود. او اگر چه مهاجم فرصت طلبی است اما ۳۵ سال سن دارد که همین موضوع نکته منفی برایش محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد ارسلان مطهری به همراه سبحان خاقانی زوج ترکیب اصلی استقلال در فصل آتی باشند و قاسمی نژاد و حتی آزادی از نیمه دوم به کمک این دو آیند.

بررسی عملکرد استقلال در نقل و انتقالات تا به امروز

همچنین برخی منابع از مذاکره استقلال با مدیربرنامه‌های کیروش استنلی، مهاجم بلند قامت و برزیلی سابق سپاهان خبر می‌دهند. البته استقلال به دلیل داشتن بدهی و پرونده بین‌المللی هنوز اجازه عقد قرارداد با بازیکن خارجی را ندارد اما بعید نیست با رفع این مشکل، شاهد حضور استنلی در این تیم باشیم. پیش از این نیز گفته می‌شد آبی‌ها به دنبال جذب شیمبا از فولاد هستند ولی این مهاجم ترجیح داد به فوتبالش در خوزستان ادامه دهد.

کد خبر 525466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.