عملیات خرید سیب صنعتی درجه سه از باغداران غرب کشور آغاز شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی زیرساخت خوبی ندارد، گفت: عملیات خرید سیب صنعتی و درجه سه از باغداران غرب کشور از امروز آغاز شد.

به گزارش ایمنا از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اسماعیل قادری‌فر با بیان اینکه نباید به خام فروشی عادت کنیم، اظهار کرد: در گام نخست، شروع به تحویل سیب به صنایع تبدیلی کرده‌ایم و امیدواریم در یکسال آینده خبرهای خوبی برای کشاورزان داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه کرد: باوجود خشکسالی‌هایی که در کشور وجود داشت، اما در دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تولیدات کشاورزی و سیب بیش از انتظار و ظرفیت بوده و برآورد شده حدود ۴۰۰ هزار تن سیب صنعتی این روزها بر روی دست کشاورزان مانده باشد.

قادری فر گفت: به عنوان مسؤولی که روزهای اول و دوم مسؤولیت خود را در این سمت سپری می‌کنم، این نوید را به کشاورزان می‌دهم که یک برنامه ضربتی با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی اندیشیده شده که آن قیمت گذاری و استفاده از این سیب‌ها برای کنستانتره هدفمند است مقداری از آن برای مصرف داخلی و صنایع تبدیلی اندکی که در کشور وجود دارد، استفاده خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه در زمینه صنایع تبدیلی در کشور زیرساخت‌های خوبی نداریم و باید در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

قادری فر تصریح کرد: همکاران ما در سازمان مرکزی و نیز در تعاونی روستایی استان، مشغول تدارک و آماده سازی انبارها و تمهید مقدمات جابجایی و حمل و نقل هستند و از صبح روز سه شنبه شاهد تحویل و خرید سیب‌ها خواهیم بود.

وی افزود: نکته ریشه‌ای که باید سال‌های قبل فکری برای آن می‌شد، نبود صنایع تبدیلی مناسب است که بتوانیم از این محصولات و زحمات کشاورزان استفاده کنیم.

قادری فر اضافه کرد: در گام نخست و به صورت مقطعی، شروع به تحویل سیب به صنایع تبدیلی کرده ایم و بعد از تکمیل ظرفیت کارخانه‌ها، یک بازار صادراتی هم در کشورهای ترکیه و روسیه تمهید کرده ایم که با هماهنگی رایزن‌های اقتصادی، تا این محصولات زود فاسد شونده را به سرعت بتوانیم صادر کنیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: نگاه ما نباید به خام فروشی عادت کند و قطعاً در قرارداد صادرات محصولات موضوع مهم انتقال فناوری، هدف گذاری شده و باید در این زمینه برنامه منسجم و هدفمند داشته باشیم.

قادری فر همچنین اظهار کرد: صنایع تبدیلی ما و فناوری آن باید در استان‌های کرمان، مازندران و دیگر استان‌هایی که محصولات فراوان کشاورزی دارند، ایجاد شود.

وی گفت: هوشمند سازی زنجیره تولید، تأمین و توزیع محصولات کشاورزی در دستور کار جدی قرار دارد و امیدواریم در یکسال آینده خبرهای خوبی را برای کشاورزان و مردم داشته باشیم.

کد خبر 525393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.