تجهیزات غواصی آتش‌نشانی شهرداری گنبدکاووس فرسوده است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس گفت: تجهیزات غواصی این سازمان که امدادرسانی به حادثه دیدگان در منابع آبی (رودخانه‌ها، سدها و آب‌بندان ها) شهرستان‌های شرق گلستان را با مصوبه ستاد مدیریت بحران استان برعهده دارد، فرسوده و مستهلک است.

به گزارش ایمنا، سیدسجاد حسینی اظهار کرد: تجهیزات غواصی موجود آتش نشانی گنبدکاووس کارایی خود را از دست داده و نیاز به نوسازی دارد.

وی از فعالیت دو نیرو به‌عنوان غواص و کمک غواص در آتش نشانی گنبدکاووس خبر داد و گفت که این سازمان حداقل به دو نیروی غواص جدید نیاز دارد که فعلاً به‌دلیل تعطیلی برگزاری کلاس‌های آموزشی در شرایط کرونا امکان آموزش آنها میسر نیست.

حسینی از اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان خواست تجهیزات مناسب غواصی را برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات امدادی در اختیار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس قرار دهد.

وی اضافه کرد: آتش نشانی گنبدکاووس با تقویت نیروی غواص و نوسازی تجهیزات مرتبط می‌تواند در زمان وقوع حوادث غرق‌شدگی در منطقه شرق گلستان، امدادرسانی مطلوب‌تری به حادثه دیدگان داشته باشد.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس درخواست کمک از روستاهای همجوار این شهر برای اطفای حریق را چالش دیگر این سازمان دانست و گفت: در تعریف سازمانی وظیفه سازمان آتش نشانی ارائه خدمات امداد و نجات و اطفای حریق در حوزه شهری است.

وی افزود: حضور ماشین آلات آتش نشانی در مناطق روستایی به ویژه زمین‌های کشاورزی باعث کاهش عمر این وسایل و تحمیل هزینه مازاد بر دوش سازمان می‌شود.

حسینی ادامه داد: اداره کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان می‌تواند روستاهای شهرستان را به ماشین‌آلات آتش نشانی به همراه نیرو انسانی آموزش دیده مجهز کند تا در مواقع لزوم خدمات امدادی لازم را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷ شیر برداشت آب (هیدرانت) در نقاط مختلف گنبدکاووس برای استفاده در مواقع بحرانی نصب شده است، گفت: این شهر که دارای ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۸ کیلومتر مربع وسعت می‌باشد، حداقل به ۱۳ شیر دیگر برای خدمات رسانی بهتر در زمان وقوع حوادث ضروری نیاز دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 525320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.