نیاز آتش نشانی کرمانشاه به  نردبان ۶۲ متری و ۱۰ ایستگاه

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه با اشاره به وجود یازده ایستگاه آتشنشانی در کرمانشاه ،گفت: با توجه به وسعت و جمعیت کلانشهر کرمانشاه حداقل ۱۰ ایستگاه دیگر در سطح شهر نیاز داریم.

به گزارش ایمنا، فرهاد فرهودی با اشاره به فعالیت ۲۸۰ آتش‌نشان در شهر کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد ۲۵۰ نفر در بخش عملیات و ۳۰ نفر ستادی هستند.

وی میانگین سن آتش‌نشانان کرمانشاه را ۳۰ سال اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته تعدادی نیروی جوان به مجموعه آتش‌نشانی کرمانشاه اضافه شد که توانست میانگین سنی آتش‌نشانان استان را کاهش دهد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه با اشاره به استقرار آتش‌نشانان در یازده ایستگاه آتش‌نشانی گفت: متأسفانه تعداد ایستگاه‌ها با توجه به وسعت و جمعیت شهر کرمانشاه کم است و اگر بخواهیم به استانداردها برسیم حداقل به ۱۰ ایستگاه دیگر در سطح شهر نیاز داریم.

وی به تجهیزات این سازمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۸ خودروی آتش‌نشانی داریم و هرچه قدر امکانات و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی سازمان افزایش یابد جا دارد، چرا که آتش‌نشانی کلانشهری مانند کرمانشاه به تجهیزات بیشتر و به روزتری نیاز دارد.

فرهودی خاطرنشان کرد: در این بین تأمین یک نردبان ۶۲ متری برای آتش‌نشانی کرمانشاه یک ضرورت است که به طور جد پیگیر تأمین آن هستیم.

وی تصریح کرد: تعداد آسمان خراش‌ها در شهر رو به افزایش است و از طرفی برخی واحدهای مسکن مهر هستند که بیش از ۵۰ متر ارتفاع دارند و نیاز است برای دسترسی به آنها حین حادثه حتماً نردبان ۶۲ متری داشته باشیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه با اشاره به اجرای سختگیرانه طرح جامع ایمنی در شهر کرمانشاه، گفت: این طرح از سال‌ها قبل اجرایی می‌شود، اما در یکی دو سال اخیر سخت گیری ها نسبت به اجرای آن افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در این طرح یک سری اصول ایمنی برای ساختمان‌های تازه تأسیس اعمال می‌شود و آتش‌نشانی بر آنها نظارت دارد، خاطرنشان کرد: اخیراً در این طرح بحث استفاده از درب‌های ضد حریق و سیستم‌های بارنده در پارکینگ‌ها بسیار پررنگ‌تر دنبال می‌شود.

فرهودی ادامه داد: در کنار اجرای این طرح آتش‌نشانی کرمانشاه دوره‌های آموزشی ایمنی را هم برای شهروندان برگزار می‌کند تا از این طریق بتوان از بسیاری حوادث پیشگیری کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 525287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.