مسی و پپ باز هم به هم رسیدند/طارمی مقابل کلوپ خودنمایی می‌کند؟

هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا امشب درحالی برگزار میشود که مهدی طارمی در پورتو، میخواهد به لیورپول کلوپ گل بزند

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب_ سه‌شنبه ششم شهریور_ هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود که بازی‌های جذابی پیش روی علاقه مندان به فوتبال قرار خواهد داشت.

گروه A؛ جدال پولدارها

در ابن گروه یکی از جذاب ترین و حساس‌ترین بازی‌های برگزار می‌شود، جایی که پاری سن ژرمن فرانسه در ورزشگاه پارک دو پرنس میزبان منچستر سیتی پپ گواردیولا است.
قضاوت این دیدار که از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز خواهد شد، بر عهده‌ی "کارلس دل سرو" اسپانیایی است.

پاری سن ژرمن در ۹ بازی اخیر خود باختی نداشته و آبی‌ها هم در ۷ مسابقه آخر خود، شکستی تجربه نکرده اند.

نماینده متمول فرانسوی این فصل با خریدن ستاره‌هایی مثل مسی، راموس، حکیمی و دوناروما، و در اختیار داشتن نیمار و امباپه، در سوادی کسب اولین قهرمانی خود در اروپا است.
از دیگر نکات جالب این بازی، ملاقات دوباره ی لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی با پپ گواردیولا است که خاطره خوشی به عنوان رقیب از لئو ندارد، تقابلی در لباس پاریس نه در پیراهن آبی اناری بارسلونا.

پسران پوچتینو در لیگ داخلی از ۸ بازی اخیر ۸ برد بدست آورده اند و مقتدرانه صدرنشین هستند.

منچستر سیتی هم تحت هدایت پپ که فصل پیش در نیمه نهایی همین رقابت‌ها PSG را حذف کرده، تیم یکدستی در اختیار دارد و در حال حاضر در لیگ برتر با ۱۳ امتیاز از ۶ بازی پشت سر لیورپول ۱۴ امتیازی است و شکست دادنش بسیار سخت است.
سیتیزن ها در بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا، شش بر سه از سد لاپیزگ گذشته و فرانسوی‌ها هم با بروخه یک یک مساوی کردند.

در دیگر دیدار امشب، لاپیزیگ میزبان بروخه است.

گروه B؛ گلادیاتور ایرانی مقابل یاران کلوب

به این گروه لقب "گروه مرگ" داده اند، جایی که لیورپول و میلان دو تیم بزرگ و صاحب عنوان UCL و البته آتلتیکو و پورتو حضور دارند. بدون شک امشب چشمان ایرانی‌ها به ورزشگاه دراگائو دوخته خواهد شد، جایی که شاگردان سرخیو کونسیسائو در تیم پرتغالی، با مهاجم گلزن ایرانی به مصاف لیورپول کلوپ می‌رود. قضاوت این بازی برعهده ی "سرگی کاراسف" روسیه‌ای است. آبی‌ها در ۴ بازی اخیر خود هرگز مقابل بندرنشینان شکستی تجربه نکرده اند، حاصل کار، سه برد و یک تساوی بوده است. آنها در تیمشان سرخیو اولیویرا، فابیو وی را و مهدی طارمی را دارند، مهاجم بوشهری روز به روز پیشرفت می‌کند، او در هفته اول به تیم سیمئونه گل زد که "وار" به اشتباه خطا تشخیص داد.

طارمی همین هفته در پرتغال یک گل خارق العاده از وسط زمین به "گیل ویسنته" زد و باعث برتری دو بر یک تیمش شد. لیورپول کلوپ تیم سرسختی است، سازماندهی عالی در دفاع و پرسینگ بالا در خط هافبک و البته زهردار بودن در خط حمله، از ویژگی‌های بارز تیم این مربی بزرگ آلمانی است. این تیم در بازی اول تیم میلان را در آن فیلد که هواداران پرشوری حمایتش می‌کنند با نتیجه سه بر دو شکست داد و پورتو هم در مترو پولیتانو با اتلتی مساوی کرد.

در دیگر بازی امشب، میلان پیولی در سن سیرو یک جدال هیجان انگیز را با روخی بلاکوس تجربه خواهد کرد.

مسی و پپ باز هم به هم رسیدند/ طارمی مقابل کلوپ خود نمایی می‌کند؟

گروه C؛ اتحاد زنبورهای آلمانی برای صعود

در این گروه چهار تیم پر هوادار قرار دارد. ابتدا تیم آژاکس در که این روزها با بحث علاقه‌ی بارسلونا به سرمربی اش اریک تن هاخ رو به رو است، در ورزشگاه یوهان کرویف میزبان بشیکتاش ترکیه است. این دیدار از ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه به وقت تهران و با قضاوت "بنویت باستین" فرانسوی انجام می‌پذیرد. آژاکس این فصل فوتبال هلند را خیره کننده آغاز کرده. آنها از ۷ بازی لیگ ۶ برد و ۳۰ گل زده و تنها ۱ یک گل خورده را ثبت کرده اند و مقتدرانه صدرنشین هستند.

این تیم هفته اول لیگ قهرمانان اروپا را هم با برد خیره کننده ۵ بر ۱ برابر اسپورتینگ آغاز کرده است.

بشیکتاش که هفته اول UCL را با شکست برابر دورتموند پشت سر گذاشته، در آخرین بازی لیگ ترکیه قبل از مصاف با شاگردان تن هاخ هم شکست خورده و با ایستادن در جایگاه چهارم لیگ داخلی، شرایط بدی دارد.

این تیم به تازگی میرالم پیانیچ هافبک بوسنیایی سابق یووه را از بارسا جذب کرده است.

در دیگر دیدار امشب از این گروه، بورسیا دورتموند از ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه در وستفالن با قضاوت "یووانوویچ" صرب، از اسپورتینگ پرتغال پذیرایی می‌کند.

اسپورتینگ که به همراه پورتو و بنفیکا جزو سه تیم برتر لیگ پرتغال است، دو بازی آخرش در لیگ این کشور را برده و حالا در لیگ قهرمانان اروپا هم به دنبال جبران شکست سنگین هفته‌ی پیش است.

دورتموند هم که این فصل مارکو رز را به عنوان سرمربی بالای سر خود میبیند، این فصل در بوندس لیگا عملکرد سینوسی داشته است. آنها در لیگ آلمان از ۶ بازی ۴ برد و ۲ شکست کسب کرده و درحال حاضر چهارم اند.

مسی و پپ باز هم به هم رسیدند/ طارمی مقابل کلوپ خود نمایی می‌کند؟

گروه D؛ کهشانی ها به فکر کهشانی بودن

در این گروه سه تیمی قرار دارند که فصل پیش هم در لیگ قهرمانان با هم همگروه بودند، تنها تفاوت این است که امسال به جمع آنها یک تیم ناشناخته ی قدرتمند اضافه شده است. از ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه به وقت تهران تیم شاختار که به علت سرمای اوکراین زودتر بازی اش برگزار می‌شود، در کیف از اینتر مخوف سیمونه اینزاگی پذیرایی می‌کند. سوت این بازی توسط "استون کوواکس" رومانیایی به صدا در خواهد آمد. هر دو تقابل آخر این دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. نماینده اوکراین که هفته پیش برابر "شریف مولداوی" با دو گل مغلوب شده، درحال حاضر با ۲۲ امتیاز پشت سر دیناموکیف قرار دارد و جایگاه دوم لیگ اوکراین را مال خود کرده است.

اینتر هم که عنوان قهرمانی سال پیش را یدک می‌کشد، نسبت به سال پیش لوکاکو و کنته را از دست داده اما با جذب کره‌آ و اینزاگی، این فصل هم روند خوبی داشته و از مدعیان سری آ است‌. این تیم هفته پیش در خانه لیگ قهرمانان اروپا را با شکست برابر رئال آغاز کرده و این بازی را باید ببرد تا کورس صعود را به شریف واگذار نکند.

در دیگر دیدار مهم این گروه دو تیم سه امتیازی شریف مولداوی و رئال مادرید به مصاف هم می‌روند. این بازی ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه به وقت تهران و با قضاوت "لاورنس ویسر" بلژیکی، در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود و پس از یک سال و هفت ماه، برگزاری لیگ قهرمانان اروپا به این استادیوم که درحال بازسازی بود برمیگردد.

رئال تیم ناشناخته‌ای نیست پس آنها نیاز به توضیح ندارند که چه سبقه ای در اروپا دارند. این تیم پرافتخار این فصل با جذب کاماوینگا و آلابا و آنجلوتی و درخشش زوج بنزما- وینیسیوس، صدر جدول لالیگا را مال خود کرده، البته نماینده مولداوی هم در دو بازی اخیر خود پیروزی‌های چهار بر صفر و هفت بر صفر بدست آورده و تیم خطرناکی است.

در فصل جدید با راه‌یابی باشگاه شِریف تیراسپول به لیگ قهرمانان، مولداوی چهل و یکمین کشوری است که در این مسابقات یک نماینده دارد. یکی از جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی در شرق اروپا که ۳۰ سال پیش، هم‌مرز با رومانی و اوکراین به استقلال رسید.

این باشگاه در اصل از منطقه ترانس‌نیستریا می‌آید که خود را به عنوان "جمهوری پردنیسترویایی مولداویایی" یک کشور مستقل می‌داند، اما هیچ کشور دیگری در دنیا آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

در بحث فوتبال اما، شریف تیراسپول نه در لیگ محلی ترانس‌نیستریا، بلکه در لیگ مولداوی بازی می‌کند که عضو یوفا است. در ۲۱ فصل گذشته لیگ مولداوی، شریف تیراسپول ۱۹ بار قهرمان شده و قدرت بلامنازع فوتبال این کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 525220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.