مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A72 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز بازار گوشی‌های بالا رده با حضور برند معتبر شیائومی و سامسونگ بسیار داغ است و هر روز نسخه‌های جدید در این سری از گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی معرفی می‌شود. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی POCO F3 با گوشی سامسونگ Galaxy A72 پرداخته خواهد شد.

مقایسه POCO F3 و Galaxy A72 از نظر دوربین

Galaxy A72

Xiaomi POCO F3

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

هشت مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

شیائومی در طراحی دوربین POCO F3 از دوربین سه‌گانه با سنسورهای ۴۸ مگاپیکسل واید با دیافراگم f/1.8، لنز ۲۶ میلی‌متری با سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتر و فوکوس خودکار تشخیص فاز، هشت مگاپیکسل اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۱۹ درجه و سنسور پنج مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4، لنز ۵۰ میلی‌متری، با سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر و فوکوس خودکار استفاده کرده است. این گوشی مجهز به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل است.

سامسونگ برایGalaxy A72 از دوربین چهارگانه با سنسورهای ۶۴ مگاپیکسل واید با دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، هشت مگاپیکسل تله فوتو با دیافراگم f/2.4، سنسور ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و گستره پوشش ۱۲۳ درجه‌ و سنسور پنج مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4 بهره برده است. سامسونگ برای این گوشی از سنسور ۳۲ مگاپیکسل به عنوان دوربین سلفی استفاده کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

مقایسه POCO F3 و Galaxy A72 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A72

Xiaomi POCO F3

چیپست

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Adreno 650 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3.1

MIUI 12

تنوع حافظه

۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۱۲۸/۶ و ۲۵۶/۸

سامسونگ Galaxy A72‌ را به تراشه Snapdragon 720‌ مجهز کرده است. این تراشه از هشت پردازنده Kryo 585 بهره می‌برد، این هشت هسته پردازشی شامل یک پردازنده ۳.۲ گیگاهرتز، سه پردازنده ۲.۴۲ گیگاهرتز و چهار پردازنده ۱.۸ گیگاهرتز می‌شود. در این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 618 GPU استفاده شده است. سامسونگ این گوش را در نسخه‌های مجهز به شش و هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه کرده است که از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی برای POCO F3 از تراشه هفت نانومتر Snapdragon 870 5G‌ بهره می‌برد. در ساختار این تراشه یک هسته اصلی قدرتمند Cortex-A77 با حداکثر فرکانس ۳. ۲ گیگاهرتز، سه هسته‌ A77 با حداکثر فرکانس ۲. ۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف A55 با حداکثر فرکانس ۱. ۸ گیگاهرتز وجود دارد. این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 650 با فرکانس ۶۷۰ مگاهرتز استفاده می‌کند. شیائومی این گوشی هوشمند را در نسخه شش و هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تولید کرده است که از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری POCO F3 به صورت پیش فرض به اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 مجهز شده است. شیائومی توانسته است هماهنگی خوب رو بین سخت‌افزار و نرم‌افزار این گوشی ایجاد کند. سامسونگ نیز Galaxy A72 را با اندروید ۱۱ و محیط کاربری One UI 3.1 تولید کرده است. رابط کاربری One UI 3.1 همگام با اندروید ۱۱ با تغییرات مثبتی همراه شده که محیط کاری این گوشی را جذاب‌تر کرده است.

مقایسه POCO F3 و Galaxy A72 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A72

Xiaomi POCO F3

نوع نمایشگر

Super AMOLED

AMOLED

سایز

۶.۷ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۴ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ Galaxy A72 را به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Super AMOLED‌ با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ‌ مجهز کرده است. این نمایشگر نسبت تصویر ۲۰:۹ با حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت دارد. شیائومی POCO F3 را به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED‌ مجهز کرده است. نرخ تازه‌سازی این نمایشگر برابر ۱۲۰ هرتز است و از +HDR10 پشتیبانی می‌کند. رزولوشن نمایشگر این گوشی ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر آن ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ‌ است. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی به هزار ۳۰۰ نیت می‌رسد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

مقایسه POCO F3 و Galaxy A72 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A72

Xiaomi POCO F3

ابعاد

165x77.4x8.4 میلی‌متر

163.7x76.4x7.8 میلی‌متر

وزن

۲۰۳ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

سامسونگ در طراحی بدنه Galaxy A72‌ از پلاستیک استفاده کرده که از استحکام بالایی برخوردار است. این گوشی دارای وزن ۲۰۳ گرم و ابعاد 165x77.4x8.4‌ میلی‌متر است. سامسونگ در این گوشی از نمایشگر با نسبت تصویر ۲۰:۹ و ابعاد ۶.۷ اینچ استفاده می‌کنند که برای محافظت از آن شیشه Gorilla Glass 5را درنظر گرفته است. Galaxy A72‌ برخلاف نسل گذشته، گواهی IP67 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده است تا بتواند ۳۰ دقیقه فشار آب را در عمق یک متری تحمل کند. سامسونگ این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی به‌فروش می‌رساند.

شیائومی POCO F3 را بدنه شیشه تولید کرده است. برای محافظت از بدنه و نمایشگر این گوشی Gorilla Glass 5 را در نظر گرفته است. این گوشی با ابعاد 163.7x76.4x7.8‌ میلی‌متر و وزن ۱۹۶ گرم تولید شده است. POCO F3 با ضخامت ۷.۸ میلی‌متر یکی از نازک‌ترین گوشی‌های بازار است که با داشتن نمایشگر ۶.۶۷ اینچ و بدنه شیشه که حدود ۲۰۰ گرم وزن دارد گوشی نسبتاً سنگین است. شیائومی برای این گوشی گواهی مقاومت در برابر گرد و غبار و پا شش آب را دریافت کرده است که در سه رنگ آبی، سفید و مشک به بازار عرضه شده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A72+ لیست جزئیات

مقایسه POCO F3 و Galaxy A72 از نظر باتری

Galaxy A72

Xiaomi POCO F3

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

چهار هزار ۵۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۳۳ وات

شیائومی POCO F3 به یک باتری چهار هزار ۵۲۰ میلی آمپر ساعت مجهز کرده است که از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. سامسونگ Galaxy A72‌ را به یک باتری پنج هزار میلی آمپر ساعت که از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند به بازار عرضه کرده است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galaxy A72

تا اینجا به مقایسه POCO F3 با Galaxy A72 از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، طراحی و باتری پرداختیم. POCO F3 دارای سخت افزار قوی است که در اجرای بازی‌های گرافیکی عملکرد خوبی دارد و سامسونگ Galaxy A72‌ دارای دوربین با کیفیت و باتری قدرتمند است که باعث شده هر دوگوشی ارزش خردید را داشته باشند. اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 525179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.