۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
آقای خاص، هنوز هم خاص است؟

ژوزه مورینیو که لقب آقای خاص را یدک می کشد، این فصل سرمربی گری تیم فوتبال رم را قبول کرده تا با این تیم در ایتالیا و اروپا افتخار آفرینی کند

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم رم یکی از با سابقه‌ترین تیم‌های فوتبال ایتالیا است که بخاطر داشتن اسطوره‌هایی مثل توتی و دروسی همواره یک تیم با ریشه از آن یاد می‌شود.

آن‌ها این فصل ژوزه مورینیو را که به عنوان یک مربی کلاس جهانی و قابل احترام، مورد ستایش است و از او به عنوان آقای خاص یاد می‌شود، به المپیکو (ورزشگاه رم) آورده اند تا آنها را به دوران درخشان و پرشکوه سابق برگرداند.

آقای خاص دنیای فوتبال همین چند شب پیش، روی نیمکت رم و در ورزشگاه المپیکوی این شهر مقابل زسکاصوفیه در لیگ اروپا، تعداد بازی‌هایی که مربی بوده را چهار رقمی کرد و به عدد حیرت‌انگیز هزار رسانده و این اتفاق مهم را جشن گرفت. مورینیویی که با نباختن در این دیدار، رکورد شکست‌ناپذیری در دیدارهای خانگی سری‌A را هم بیشتر کرد.

در این مدت، ژوزه روزهای پرفراز و نشیبی را از پرتغال و ایتالیا تا انگلیس و اسپانیا تجربه کرده و پشت سر گذاشته است. روزهایی که با افتخار و غرور و البته شکست و ناامیدی همراه بوده است و او را به یک مربی بزرگ و پر افتخار تبدیل کرده است.

حذف منچستر فرگوسن و کسب اولین قهرمانی اروپایی، آمدنش به لیگ برتر و به قدرتمند کردن آبی‌های لندنی، کوچ به شهر میلان و نشستن روی نیمکت اینتر و قهرمانی دوم در اروپا و در آخر کنار زدن بارسای پپ گواردیولا و به ارمغان آوردن قهرمانی لالیگا با کسب بیشترین امتیاز در تاریخ این لیگ با رئال، همه ی این‌ها نکات برجسته کارنامه‌ی وی است.

فراموش نکنید که او باز هم طعم قهرمانی را چشیده، اما هیچکس نمی‌تواند منکر این موضوع شود که مورینیو بعد از جدایی از رئال مادرید دیگر هرگز شبیه آن مرد گذشته نشده است. ۱۱ سال از آخرین قهرمانی ژوزه در یک تورنمنت اروپایی می‌گذرد و در زمانی که این اتفاق افتاد کمتر کسی باورش می‌شد که ژوزه دیگر هرگز نتواند حتی به فینال این رقابت‌ها هم برسد. این مرد خاص پرتغالی، اما کم‌کم سقوط کرد تا الان سرمربی تیمی باشد که در لیگ اروپا حضور دارد.

بعد از تجربیات بد و تلخ در منچستر و تاتنهام حالا ژوزه به کشوری پا گذاشته که در آن حس خوبی دارد. رم با مورینیو مسیر جدیدی را استارت زده. آنها بعد از کسب چند نتیجه فوق‌العاده در لیگ که حتی خودشان را در حد یک مدعی نشان دادند، برابر هلاس ورونا و در دربی برابر لاتزیو دو باخت تلخ سه بر دو تجربه کرده اند برای همین حالا این تیم کمی به پایین کشیده شده است.

ولی مهمترین جای داستان این است که رمی‌ها فعلاً از آقای خاص انتظار کار خارق‌العاده‌ای ندارند. به ثبات رساندن رم و نزدیک کردن گرگ‌ها به بالای جدول خواسته معقولی است که خود مورینیو هم قبول دارد که باید از عهده آن بربیاید.

مورینیو به نظر نمی‌رسد هرگز منقضی شدن تاکتیک‌ها و اندیشه‌هایش را پذیرفته باشد و به پایان خودش باور داشته باشد. او تا آخرین نفس تلاش می‌کند تا همچنان به عنوان یک مربی بزرگ شناخته در اذهان به خاطر آورده شود.

کد خبر 525119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.