آیین تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی آغاز شد

آیین تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی همزمان با اربعین حسینی در شهر آمل با حضور پرشور مردم آغاز شد.

به گزارش ایمنا، این مراسم در میان سیل خروشان مردم از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم (عج) آمل در حال برگزاری است.

آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خود را به آمل رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

از بامداد امروز ورودی‌های شهر آمل دارای ترافیک بسیار سنگینی بوده و مردم از نقاط مختلف استان مازندران و کشور در حال رساندن خود به آمل برای حضور در مراسم تشییع پیکر پاک این علامه فقید بودند.

جمعیت چند هزار نفری شرکت کننده در مراسم تشییع پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی از نخستین ساعات صبح امروز در میدان ۱۷ شهریور حضور یافتند.

جاده‌های فرعی اطراف میدان ۱۷ شهریور و دیگر خیابان‌های این شهر مملو از جمعیت است و هر لحظه به تعداد این جمعیت افزوده می‌شود.

هر بار که نام علامه حسن زاده آملی از بلندگو آورده می‌شود، مردم با آه و فغان به گریه افتاده و با صلوات پیکر این شخصیت فرزانه را بدرقه می‌کنند.

مردم یک صدا نوای " یا حسین یا حسین" سر می‌دهند.

در ابتدای این مراسم پیام جمعی از شخصیت‌های ملی و استانی در پی ارتحال این عالم ربانی قرائت و مراسم نوحه خوانی و عزاداری برگزار شد.

پیش از آغاز مراسم تشییع هم آئین وداع با پیکر علامه در میدان ۱۷ شهریور آمل برگزار شد.

علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ دیده از جهان فروبست. علت فوت علامه از سوی مسئولان درمانی عارضه قلبی ناشی از کهولت سن اعلام شده است.

مراسم تشییع پیکر علامه از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم شهر آمل برگزار و سپس به روستای زادگاهش منتقل می‌شود تا به خاک سپرده شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 525044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.