رساندن کمک‌های جهانی به مردم افغانستان چالش بزرگ سازمان‌های بین‌المللی است

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: در حال حاضر رساندن کمک‌های جهانی به دست مردم نیازمند و آواره افغانستان به چالشی بزرگ برای سازمان‌های بین‌المللی تبدیل شده است

پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تدابیر بین‌المللی برای حل مشکل افغانستان اظهار کرد: افغانستان در شرایط بدی قرار گرفته و به لحاظ فقر عمومی، قحطی اکثر جامعه این کشور را تهدید می‌کند. بر اساس آمارهایی که از وضعیت فعلی افغانستان منتشر می‌شود، مردم این کشور در شرایط بحرانی قرار دارند.

وی افزود: وضعیت بحرانی مردم افغانستان باعث شد حل مشکل این کشور به یکی از اصلی‌ترین موضوعات هفتادوششمین مجمع عمومی سازمان ملل تبدیل شود و طی بررسی‌های انجام شده در شورای امنیت سازمان ملل از وضعیت فعلی افغانستان، تصمیماتی در خصوص کمک‌های بین‌المللی به مردم این کشور اخذ شد.

این کارشناس مسائل افغانستان تصریح کرد: در صورتی که سیاستی جهت کمک به مردم افغانستان اتخاذ نشود، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.

ملازهی تاکید کرد: در حال حاضر رساندن کمک‌های جهانی به دست مردم نیازمند و آواره افغانستان به چالشی بزرگ برای سازمان‌های بین‌المللی تبدیل شده است؛ زیرا بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل، این کمک نباید به دست طالبان برسد و سازمان‌های بین‌المللی در صدد حضور در خاک افغانستان و ارائه مستقیم کمک‌های جهانی به مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات اخیر سازمان ملل متحد، طالبان احساس خطر کرده و سعی می‌کند طی توافقی دو جانبه، ابتکار عمل را به دست سازمان‌های بین‌المللی بدهد. به احتمال زیاد در ماه‌های آینده شاهد حضور سازمان‌های حقوق بشری در افغانستان خواهیم بود.

کد خبر 525021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.