محیط‌زیست در مقابل توسعه کشور ایستادگی نمی‌کند

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش‌آفرینی این سازمان در هدایت روند توسعه کشور گفت: سازمان محیط‌زیست هیچ گاه در مقابل توسعه همه جانبه کشور ایستادگی نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، کیومرث کلانتری با اشاره به نقش مهم این سازمان در توسعه کشور تاکید کرد: توسعه حق طبیعی و از مطالبات اولیه این نسل است اما توسعه باید بلندمدت، متوازن، همه جانبه و در ظرفیت قابل تحمل محیط زیست باشد تا به شکست منجر نشود.

وی افزود: توسعه یک منشور و یک پدیده چند بعدی است بنابراین توسعه صرفاً رشد اقتصادی نیست، کشور مادامی به توسعه پایدار می‌رسد که نیاز این نسل را برآورد کند، بدون آنکه نسل آینده را برای تأمین نیازشان به مخاطره بیندازد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برای سعادت و سلامت این نسل راهی جز سرمایه گذاری پایدار بر پایه منابع موجود، افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نخواهیم داشت.

وی همچنین ظرفیت‌های طبیعی و زیست محیطی کشور را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: محیطبانان و کارشناسان خبره در سازمان محیط زیست با حداقل امکانات در خدمت طبیعت و محیط زیست کشور هستند.

کلانتری ادامه داد: اکنون در کشور بهترین پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده را داریم و این موهبت الهی است که به ما اعطا شده و خوشبختانه از تنوع زیستی بسیار بالایی برخورداریم.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست زودتر از مهلت‌های قانونی پاسخ تمام استعلام‌های دستگاه‌های توسعه‌ای کشور را داده و تاکنون در مقابل فرصت طلب‌ها، سودجویان، زمین خواران و کوه‌خواران نیز با تمام قدرت ایستاده است؛ چون هم قوانین خاص و عام دارد و هم ضابط خاص قوه قضائیه است.

کد خبر 524956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.