اعمال محدودیت‌های مجدد کرونایی در رومانی

بیمارستان‌های رومانی با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، با کمبود تخت ICU مواجه شده است؛ در حال حاضر مقامات مقررات جدیدی برای تردد شهروندان در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ابتلاء به کووید ۱۹ در سراسر رومانی در حال افزایش است و سیستم بهداشتی این کشور به علت کمبود تخت‌های ICU با فشار قابل توجهی روبرو است. مقامات محلی، از جمله در شهرهای بخارست و تیمیشوارا، محدودیت‌های جدیدی از جمله منع رفت و آمد، سفر و تعیین ظرفیت برای برگزاری رویدادها در نظر گرفته‌اند.

تیمیشوارا، یکی از بزرگترین شهرهای رومانی است که قانون منع تردد بین ساعات ۸ شب تا ۵ صبح در آن وضع شده است. محدودیت تعطیلات آخر هفته برای مغازه‌ها و سایر کسب و کارهای خدماتی نیز همراه است به طوری که تنها اجازه دارند از ۵ صبح تا ۶ بعد از ظهر به مشتریان خدمات ارائه دهند و در خارج از این ساعت فقط خدمات بیرون‌بر مجاز است. مسئولان اعلام کرده‌اند که اگر طی دو هفته، میزان بروز به کمتر از ۳.۵ مورد در هر ۱۰۰۰ نفر برسد، محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

مقامات بخارستی در حال بررسی یک استراتژی مشابه هستند زیرا میزان بروز کرونا ۳.۳ مورد در هر ۱۰۰۰ نفر است؛ تعداد موارد جدید در پایتخت نسبت به سه هفته قبل سه برابر شده است.

رومانی اکنون با کمبود تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه روبرو است؛ در مجموع ۱۱۰۰ تخت اختصاصی برای COVID-۱۹ در کشور وجود دارد که ۱۰۰ مورد برای موارد خاص در نظر گرفته شده است.

رومانی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا با کمترین میزان واکسیناسیون است که در حال حاضر میزان آن حدود ۲۷ درصد گزارش شده است. در این شرایط مقامات بهداشت این کشور در تلاش برای تزریق دوز بوستر برای شهروندان هستند.

اعمال محدودیت‌های مجدد کرونایی در رومانی

کد خبر 524916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.