کاهش محدودیت‌های کرونایی در واکسینه‌ترین کشور جهان

پرتغال با افتخار بالاترین نرخ واکسیناسیون کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است و مدیران نیز کاهش تدریجی محدودیت‌ها را آغاز کرده‌اند تا در نهایت به آن‌ها خاتمه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نخست وزیر پرتغال در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی از آغاز مرحله سوم کاهش محدودیت‌های کرونایی در این کشور خبر داد و ادعا کرد بیش از ۵. ۸۴ درصد کل جمعیت دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. با این حساب، پرتغال بالاترین نرخ واکسیناسیون کرونای جهان را از آن خود کرده است و پیش‌بینی می‌شود به زودی با بیماری کووید -۱۹ وداع کند. مرحله سوم کاهش محدودیت‌ها از یکم ماه اکتبر و به لطف سرعت بسیار بالای واکسیناسیون در شهرهای مختلف کشور آغاز خواهد شد.

گزارشات حاکی است که حدود سه ماه پیش، مردم پرتغال از نظر ابتلاء به ویروس کرونا شرایط بسیار وخیمی را تجربه می‌کردند که نزدیک شدن به تابستان و تعطیلات نگرانی مدیران از شدت یافتن شیوع بیماری را بیشتر کرد. اما از آنجا که مردم پرتغال در طول تاریخ، برای واکسینه شدن در مقابل بیماری‌های مختلف بسیار اشتیاق نشان داده‌اند، مدیران با آغاز روزهای اولیه تابستان به سرعت واکسیناسیون کرونا را آغاز و تا به امروز بیش از ۵. ۸۴ درصد از جمعیت را به طور کامل واکسینه کرده‌اند.

در مرحله سوم کاهش محدودیت‌های کرونایی پرتغال، استفاده از ماسک تنها برای افرادی اجباری خواهد بود که در فضاهای داخلی با جمعیت زیاد حضور دارند. به عنوان مثال از یکم ماه اکتبر، افراد بدون ماسک حق ورود به سوپرمارکت‌ها، وسایل حمل و قل عمومی، بیمارستان‌ها و تفریح‌گاه‌های سرپوشیده را نخواهند داشت. علاوه بر این، دیگر نیازی به ارائه مدرک مبتنی بر دریافت واکسن یا آزمایش منفی کرونا برای ورود به رستوران‌ها و هتل‌ها نخواهد بود ضمن اینکه قانون محدودیت ظرفیت در این مکان‌ها نیز برداشته می‌شود. با این حال، محدودیت تردد در آسایشگاه‌ها یا ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی تا پایان کرونا در کشور برقرار خواهد بود.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در واکسینه‌ترین کشور جهان

کد خبر 524867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.