۸۰۰ نفر عضو انجمن ناشنوایان‌ اصفهان هستند

مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اصفهان گفت: ۸۰۰ نفر عضو انجمن ناشنوایان هستند و قریب به دو هزار نفر به وسیله این انجمن حمایت می‌شوند، ناشنوایان در انجمن با هم زبان‌های خود وقت می‌گذرانند و زبان اشاره را در کلاس‌های آموزشی یاد می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیگین عباسی صبح امروز_ چهارم مهرماه- به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ناشنوایان مظلوم‌ترین و محروم‌ترین افراد جامعه هستند، انجمن خانواده ناشنوایان یکی از مؤسسات فعال ناشنوایان در کشور است که در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، مناسب سازی و دسترس پذیری فعالیت‌های خوبی دارد و می‌توان با اطمینان گفت این انجمن الگویی برای سایر مؤسسات ناشنوایان در کشور است.

نشریه «آوای خاموشان» به اسم ناشنوایان

وی اضافه کرد: شناساندن توانایی‌ها و توانمندی‌های ناشنوایان به جامعه، برگزاری کلاس‌های آموزشی، هنری، تقویتی، سواد آموزی و ارائه مشاوره‌های خانواده و زوج ناشنوا از دیگر فعالیت‌های این انجمن است.

مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اصفهان تصریح کرد: نشریه «آوای خاموشان» اولین نشریه در کشور به اسم ناشنوایان است از صفر تا صد چاپ و انتشار (به غیر از صحافی) این نشریه و کارهای طراحی و گرافیک آن به وسیله اعضای ناشنوای این انجمن صورت می‌گیرد.

عباسی تاکید کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان اشاره از مقدماتی تا حرفه‌ای و تربیت مترجم زبان اشاره از مهمترین فعالیت‌های انجمن خانواده ناشنوایان است، همچنین تاکنون برگزاری دوره‌های زبان اشاره و آشنایی با فرهنگ و زبان ناشنوایان برای کارمندان بهزیستی، پلیس راهوار و آموزش و پرورش استثنایی برگزار شده است.

ناشنوایی معلولیتی پنهان است

وی ادامه داد: ناشنوایی معلولیتی پنهان و از عمیق‌ترین معلولیت‌ها است و ناشنوایان دنیایی ساکت و آرام و با هیاهویی بزرگ در درون خویش دارند، ناشنوایان مانند دیگر افراد جامعه حق شهروندی دارند و باید از حقوق برابری استفاده کنند.

مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اصفهان گفت: در مورد حقوق ناشنوایان بر این باور هستیم که باید توجه بیشتری به ناشنوایان شود و آنها حق دارند مانند بقیه افراد جامعه از زندگی مساوی و عادلانه استفاده کنند، از همه افراد جامعه، مسئولان و خیران تقاضا همکاری با انجمن ناشنوایان را دارم تا بتوانیم دنیای بهتری برای ناشنوایان بسازیم.

حمایت از دو هزار نفر به وسیله انجمن

عباسی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص تعداد اعضای تحت پوشش انجمن خانواده ناشنوایان و اهداف موردنظر آن، اظهار کرد: این انجمن ۸۰۰ نفر عضو دارد و قریب به دو هزار نفر به وسیله این انجمن حمایت می‌شوند، امکان دارد در خانواده‌ای یک نفر عضو انجمن خانواده ناشنوایان باشد و مابقی اعضای خانواده هم می‌توانند از همان یک کارت عضویت برای استفاده از امکانات انجمن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اهداف انجمن انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزش زبان اشاره به ناشنوایان عضو این انجمن است که تلاش می‌کنیم انتقال دهنده صدای ناشنوایان و اراده مشکلات آنها به مسئولان باشیم.

مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اصفهان تصریح کرد: انجمن خانواده ناشنوایان خانه دوم ناشنوایان اصفهان است و آنها با عضویت در این انجمن برای خود زبان اشاره پیدا می‌کنند و از نظر روحی و روانی کمتر دچار آسیب می‌شوند، ناشنوایان در انجمن با هم زبان‌های خود وقت می‌گذرانند و زبان اشاره را در کلاس‌های آموزشی یاد می‌گیرند.

کد خبر 524858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.