اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۰ چگونه ثبت می‌شود؟

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان و نحوه ثبت اعتراض داوطلبان به نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایمنا، فاطمه زرین آمیزی‌اظهار کرد: با توجه به اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ،معمولاً برخی از پذیرفته شدگان با ارسال درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود بوده و متقاضی معرفی به اولویت بعدی که در آن دارای نمره هستند، خواهندبود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای سازمان سنجش آموزش کشور تنها درخواست‌هایی قابل پذیرش و بررسی هستند که شامل مصادیق "اشتباه در انتخاب رشته" که جزئیات آن در اطلاعیه امروز مورخ چهارم مهر سازمان سنجش آمده است، باشد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: این داوطلبان باید اطلاعیه حاوی موارد "اشتباه در انتخاب رشته" را مطالعه کرده و سپس در سامانه پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی https://request.sanjesh.org درخواست خود را ثبت کنند و این درخواست‌ها پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی پنج شنبه _هشتم مهرماه_ درصورتی که داوطلب در کدرشته محل مورد درخواست دارای حد نصاب نمره باشد، قابل بررسی است.

زرین آمیزی افزود: اعتراض به نتایج کنکور تا چهارشنبه _۱۴ مهرماه_ در سامانه مذکور قابل ثبت است و بعد از آن قابل دریافت نیست و نتیجه بررسی اعتراضات تا دوشنبه _۱۰ آبان‌ماه_ به‌صورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: درخواست‌ها فقط از روش ذکر شده قابل ثبت است و سازمان سنجش از هیچ طریق دیگری درخواست اشتباه در انتخاب رشته را بررسی نخواهد کرد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: پذیرفته شدگان در این مرحله باید مطابق برنامه زمانی اعلام شده، نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی فعلی اقدام نمایند.

به گفته وی، پذیرفته شدگانی که وضعیت آنها براساس اطلاعیه، در قالب شرایط موارد "اشتباه در انتخاب رشته" نیست، باید تقاضای خود را از طریق دانشگاه محل قبولی برای تغییر رشته یا انتقال و از طریق آئین نامه‌های مربوطه پیگیری نمایند، زیرا این موارد قابل بررسی در سازمان سنجش نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 524794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مریم IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    6 0
    با رتبه ۱۳۷ ارشدقبولنشدم علتش رو میشه بگید
  • بنده خدا JP ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    سلام این که فرمایش میکنید مصداق این که اشتباه در انتخاب رشته را باید پذبرفت چه صحبتی است؟ چرا اشتباه در کار خودتون را ایتم نمیگذارید؟ مگر شما معصوم هستید ؟ یا باورتون شده ؟ قطعا اشتباه دارید لذا یک گزینه را بگذارید برای لریی نتیجه نه این که دواطلب اشتباه کرده گرچه اینقدر مغرور شدید که اصلا بها نمیدید
  • Niki IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 1
    سلام بنده با تراز ۷۱۰۰ و شرکت در دو مصاحبه تخصصی و گزینش فرهنگیان موفق ب قبولی نشدم ایا باید اعتراض کنم؟ و ایا تاثیری داره؟
  • نسرین IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    من خیلی به دانشگاه رفتن احتیاج دارم دوستان پای مرگ وزندگی وسطه لطفاً برا دعا کنید هرکسی متن منو میخونه دعا کنه برام که نتیجه اعتراضیم خوب بشه خدایا خودت بمن کمک کن
  • ثمیپ IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    5 0
    جواب اعتراضات امسال کی میاد؟!