دیدار وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در نیویورک برای اولین بار از سال ۲۰۲۰

وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۰ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و عادی سازی روابط دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش ایمنا، رؤسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا (روسیه، فرانسه و آمریکا) در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نشست‌های جداگانه‌ای را با وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان برگزار کردند و بعد از آن نشست مشترکی میان این دو وزیر برگزار شد.

این روسا از برگزاری اولین نشست میان وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان از نوامبر ۲۰۲۰ استقبال کرده و آن را دلیلی بر تصمیم دو کشور برای ازسرگیری روند صلح از طریق مذاکرات مستقیم با هدف تضمین امنیت و ثبات و شکوفایی در منطقه دانستند. آن‌ها در این دیدار درباره پیشبرد روند عادی سازی روابط دو کشور با در نظر گرفتن شرایط جدید در منطقه، تبادل نظر کردند.

رؤسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای درباره نتایج این دیدار وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام کردند، میانجیگران طرح اقدامات هدفمند خاص برای کاهش تنش و تدابیر آتی را به ایروان و باکو ارائه کردند.

کد خبر 524705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.