مشخصات تبلت Apple iPad Air 2020+ قیمت

قیمت یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید تبلت است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب تبلت Apple iPad Air 2020 می‌تواند علاقمندان به دنیای تگنولوژی را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تبلت Apple iPad Air 2020 جدیدترین آیپد ساخت اپل است که در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شد. این آیپد جدید دارای صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی است و به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

تبلت اپل مدل iPad Air 2020 10.9 inch WiFi با حافظه ۲۵۶ گیگابایت دقیقاً در جایگاهی میان Ipad و Ipad Pro قرار گرفته است؛ این محصول میان‌رده Ipad دقیقاً افرادی را هدف قرار داده است که بسیاری از امکانات IPad Pro را با قیمت پایین‌تری می‌خواهند. قدرت پردازش بالا، نمایشگر باکیفیت و پشتیبانی از قلم جدید اپل همگی در این تبلت قرار گرفته اند.

طراحی تبلت Apple iPad Air 2020

در طراحی این تبلت دکمه Home همیشگی اپل جای خود را به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۹ اینچی داده است. سنسور اثر انگشت این تبلت بر روی کلید قفل آن قرار گرفته است؛ یکی از تغییرات بسیار مثبت از نظر کاربران وجود درگاه USB Type C به جای درگاه Lightning است و اگر از هدفون‌ها و هدست‌های سیمی استفاده می‌کنید باید به فکر خرید یک ست وایرلس برای خود باشید. این تبلت با ابعاد ۱۷۸×۲۴۷ میلی‌متر، ضخامت ۶.۱ میلی‌متر و وزن ۴۵۸ گرمی از نظر ضخامت کمی باریک‌تر از دیگر تبلت‌های معرفی شده امسال شرکت اپل است. باتوجه‌به عدم وجود سنسور تشخیص چهره برای بازکردن این تبلت، تنها راه شما استفاده از سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که کارایی مناسب دارد، سرعت تشخیص و نحوه تشخیص این سنسور همچون Iphone 13 است.

مشخصات تبلت Apple iPad Air 2020+ قیمت

نمایشگر تبلت Apple iPad Air 2020

آیپد ایر جدید دارای صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی از نوع Liquid Retina IPS LED است. این صفحه نمایش رزولوشن ۲۳۶۰*۱۶۴۰ داشته و تراکم پیکسلی آن به عدد مطلوب ۲۶۴ پیکسل بر اینچ می‌رسد. اپل با ارائه تکنولوژی‌هایی مختلف به بهبود کیفیت صفحه نمایش پرداخته است که از جمله آنها می‌توان به Wide color display (P3) و True Tone اشاره کرد. صفحه نمایش این تبلت‌ها ۵۰۰ نیت روشنایی دارد و از این رو در هنگام استفاده در زیر نور خورشید می‌تواند کیفیت خود را حفظ کند. صفحه نمایش این آیپد تا ۸۱.۳ درصد از بدنه را پوشانده است که رقم قابل توجهی برای یک تبلت است.

سخت افزار تبلت Apple iPad Air 2020

Apple iPad Air 2020 دارای چیپست A14 Bionic است و چیپست مورد استفاده در آیفون ۱۲ نیز است. این چیپست به صورت پنج نانومتری و توسط اپل ساخته شده است. پردازنده مرکزی چیپست A 14 به صورت هشت هسته‌ای است که اپل برای این آیپد دقیقاً مشخص نکرد است هر هسته چقدر توان داشته و از طرفی حجم رم این تبلت را نیز مشخص نکرده است ولی ما با توجه به آیفون ۱۲ ها می‌توانیم حدس بزنیم حجم رم این تبلت چیزی بین چهار تا شش گیگابایت است که با توجه به هماهنگی بالای سخت افزار و نرم افزار در تمام محصولات اپل، مناسب است.

هسته‌ای پردازنده مرکزی شامل دو هسته با توان ۳.۱ گیگاهرتز از نوع Firestorm و چهار هسته با توان ۱.۸ گیگاهرتز از نوع Ice Storm باشند. اپل این تبلت را با دو حافظه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌کند و امکان ارتقا حافظه وجود ندارد.

Apple iPad Air 2020 با این سخت افزار قادر است هر بازی و برنامه‌ای را در بهترین حالت اجرا کند می‌تواند تمامی بازی‌های روز دنیا که برای IOS ( مشخصاً iPadOS) عرضه شده‌اند را با بالاترین تنظیمات گرافیکی بدون اینکه کوچک‌ترین لگ و تأخیری وجود اجرا کند. شما می‌توانید سنگین‌ترین برنامه‌های ادیت فیلم و عکس را به راحتی بر روی آیپد ایر ۲۰۲۰ اجرا کنید؛ وجود فضای رنگی DCI-P 3 می‌توان بهترین ادیت فیلم و عکس را تجربه کرد.

حجم مناسب رم باعث می‌شود بتوان به راحتی و بدون هیچ مشکلی چندین برنامه حتی برنامه سنگین را به راحتی اجرا کرد.

مشخصات تبلت Apple iPad Air 2020+ قیمت

دوربین تبلت Apple iPad Air 2020

Apple iPad Air 2020 دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 است. این دوربین از لنز واید استفاده کرده و پیکسل‌هایی با سایز ۱.۲۲ میکرومتر دارد. استفاده از فناوری Dual Pixel PDAF باعث شده در چشم بر هم زدنی بر روی سوژه فوکوس کند و فوکوس را به خوبی نگه دارد.

این دوربین از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند و از این رو عکس‌های آن رنگ بندی خوبی دارند. دوربین اصلی این تبلت می‌تواند با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. اگر فریم ریت بالاتری بخواهیم و به اسلوموشن نیاز داشته باشیم باید رزولوشن را به ۱۰۸۰ برسانیم تا بتوانیم با حداکثر ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنیم.

دوربین اصلی Apple iPad Air 2020 به لرزه‌گیری دیجیتال یا همان EIS مجهز شده است که هر چند به اندازه لرزشگیر اپتیکال ( OIS) کارایی ندارد، اما می‌تواند لرزش‌ها را تا اندازه خوبی کاهش دهد و از این رو بتوان در هنگام حرکت نیز به خوبی فیلمبرداری کرد. دوربین سلفی این تبلت وضوح هفت مگاپیکسلی داشته و دارای دریچه دیافراگم F/2.0 است. این دوربین از لنز ۳۱ میلی متری استاندارد استفاده کرده و از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی گوشی فاقد توانایی فوکوس خودکار است. Apple iPad Air 2020 می‌تواند با دوربین سلفی خود با وضوح 1080p و با حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین‌های اصلی و سلفی Apple iPad Air 2020 نسبت به نسل قبل تغییرات خوبی داشته است و کیفیت و وضوح بالاتری ارائه می‌کند.

مشخصات تبلت Apple iPad Air 2020+ قیمت

باتری تبلت Apple iPad Air

۲۰۲۰ باتری Apple iPad Air 2020 می‌تواند به‌راحتی حدود ۱۰ ساعت کاربری را به شما ارائه می‌دهد، این میزان در تست وب‌گردی ما کاملاً ثابت شد، اما رقیب این تبلت به علت نمایشگر کوچک‌تر می‌تواند زمان بیشتری را روشن بماند. با توجه به وجود پورت USB Type C نیز شارژ این دستگاه به‌راحتی قابل انجام خواهد بود و نیازی به داشتن یک کابل جداگانه برای شارژ آن نیست.

مزایای تبلت Apple iPad Air 2020

  • نمایشگر
  • طراحی بسیار باریک
  • باتری
  • رابط کاربری

معایب تبلت Apple iPad Air 2020

  • نداشتن درگاه کارت حافظه جانبی

قیمت تبلت Apple iPad Air

۲۰۲۰ با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت تبلت Apple iPad Air 2020 با حافظه ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ با تفاوتی در حدود ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۲۷ میلیون ۹۹۹ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

کد خبر 524614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.