رفع مشکلات اصفهان اراده جمعی می‌خواهد

آیین تکریم و معارفه مدیران کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر و مدیر کل بازرسی شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیران شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان صبح امروز _ شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰_ در مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر ضمن تسلیت ایام اربعین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند فاصله بین حاکمیت و مردم را کاهش دهد شهرداری است، در واقع این نهاد و مشخصاً بازرسی شهرداری می‌تواند با بازآفرینی اعتماد در افزایش اعتماد عمومی به دستگاه شهرداری نقش آفرین بوده و نماینده مردم در شهرداری باشد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم برای عمران و آبادی شهر تلاش کنیم باید خیالمان از شهرداری راحت باشد، همه می‌دانیم حیات شهر مربوط به دستگاه عریض و طویل شهرداری است؛ گاهی می‌بینیم که مردم نسبت به شهرداری قضاوت خوبی ندارند که با وجود تلاش‌های بسیاری که توسط مدیران آن انجام می‌شود این موضوع ناراحت کننده است، بنابراین بخش بازرسی باید در جهت حفظ شخصیت شهرداری تلاش کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: به دلیل مشغله‌های فراوان ممکن است متوجه برخی امور نشویم، بنابراین همکاران ما در بازرسی چشمان بینایی هستند که باید مراقب همه امور باشند، البته همه باید کمک کنند تا با سرعت بتوانیم به سمت اهداف تعیین شده حرکت کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه مردم همه ما را به اسم حاکمیت می‌بینند، تاکید کرد: مدیریت جدید شهری نگاه همگرا دارد، بنابراین همه ما که در حاکمیت شهر تعریف می‌شویم باید نسبت به افزایش سرمایه‌های اجتماعی و خدمت به مردم تلاش کرده، مشکلات را احصا و آنها را رفع کنیم. در واقع اختلافات نباید به جامعه کشیده شود و مردم نباید حس کنند ما خودمان با خودمان مشکل داریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مسائل قابل پیشگیری است، افزود: مدیریت شهر بنا دارد رابطه بین دستگاهی را با حسن نیت، همگرایی و اراده جمعی برای رفع مشکلات شهر تقویت کند.

قاسم‌زاده اضافه کرد: در جامعه‌ای که به بلوغ اجتماعی رسیده تغییر و تحولات طبیعی است و نباید از این‌ها تفسیرهای غلط داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برداشت من از دو مدیری که امروز مراسم تودیع آنها برگزار شد، بسیار مثبتی بود، آنها مدیران قابل احترام و کار بلدی بودند، در حوزه بازرسی که حوزه بسیار جدی و سختی محسوب می‌شود مدیری قرار داشت که شخصیت کاملاً عاطفی، مهربان و عدالت محوری بود. آقای ماجد در حوزه شهردار را نیز فردی قابل احترام می‌دانم، اما وقتی تیمی جدید بر سرکار می‌آید ممکن است بخواهد سبک کاری خود را تغییر دهد و این تغییرات به همین دلیل انجام شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در اداره بازرسی با رصدی که کردیم در نهایت به دکتر محسن زمانی رسیدم که سابقه حضور در مناطق مختلف شهرداری را دارد، در بخش حوزه شهرداری هم از آقای سلطان آقایی کمک گرفتم که با روحیات وی آشنایی داشتم و احساس کردم در این رویه جدید سبک مدیریتی می‌تواند کمک بسیاری کند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه از تجارب آقایان ماجد و صرامی همچنان استفاده می‌کنم، افزود: آقای صرامی ۸۲ تجربه را یادداشت کرده بودند که در اختیار من قرار دهند، این برای اولین بار بود که دیدم یک مدیر این طور نسبت به انتقال تجربیات خود به مدیران بعدی اهتمام دارد و این معنایی جز صداقت و پاکی این عزیزان ندارد و امیدوارم قدردان زحماتشان باشیم. امیدوارم دو مدیر جدید نیز کمک کنند تا موتور شهرداری به سرعت لازم برسد و منشأ خدمت و برکت باشیم.

رعایت حقوق شهروندان و شهرداری مدنظر قرار گیرد

محمد نور صالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: مدیر سابق حوزه شهردار، انسانی با اخلاق، پرکار، دلسوز و پاک دستی بودند که در هر موقعیت شغلی قرار داشتند، فردی موفق بودند.

وی مدیرکل سابق بازرسی شهرداری را نیز فردی دارای ویژگی‌های بسیار مثبت اخلاقی ذکر کرد و گفت: هر چهار مدیری که امروز تودیع و معارفه می‌شوند واجد شایستگی‌های بسیاری بوده و هستند که شهرداری می‌تواند از تجارب این مدیران استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: انتظار داریم مدیران جدید با کار انقلابی، تکریم ارباب رجوع، اصلاح روندهای مشکل دار، کوتاه کردن مسیرهای رسیدگی به امور مردم، کمک به حذف شائبه‌ها و اطمینان از صحت امور، کار کرده و رعایت حقوق شهروندان و شهرداری را مدنظر قرار دهند.

نور صالحی تاکید کرد: از تجارب مدیران قبلی این حوزه‌ها استفاده کرده و از خدمات آنها سپاسگزاری می‌کنم و می‌دانم آنها نیز هدفی جز خدمت به مردم نداشتند.

توسعه و ارتقای جایگاه شهر اصفهان

علی ماجد، مدیرکل سابق حوزه شهردار نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت ایام اربعین، اظهار کرد: امیدوارم توانسته باشیم در این جایگاه که مانند نخ تسبیح است ارتباط داخل و خارج شهرداری را حفظ کرده و کمک حال مراجعان در شهرداری بوده باشیم.

وی با بیان اینکه اگر موفقیتی در این مسیر بوده همه در آن شریک بوده‌اند، تصریح کرد: امیدوارم مدیران جدید مدیریت شهری بتوانند در توسعه و ارتقای جایگاه شهر اصفهان بیش از پیش موفق باشند تا برای شهر دوست داشتنی اصفهان افتخارات زیادی بیافرینند.

مدیر کل سابق حوزه شهردار خاطرنشان کرد: آقای سلطان آقایی که قرار است این مسئولیت را بر عهده گیرند، انسان بسیار خوش برخورد و با سعه‌صدر بالا هستند و برای وی آرزوی موفقیت می‌کنم.

در بخش بازرسی از افراد فنی و متخصص استفاده کردیم

محمدعلی صرامی، مدیرکل سابق بازرسی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه تکریم و معارفه گفت: تلاش کردیم در حوزه مسئولیتی خود بدون هیچ گونه دخالت سیاسی در کارهای بازرسی و بدون هیچ گونه حب و بغض وظایف محوله خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پتانسیل نیروهای موجود در بازرسی را بسیار غنی ذکر کرد و افزود: انسان‌های متدین، سالم و ارزشمندی در این حوزه فعال هستند که امیدوارم از این پتانسیل در قسمت‌های مختلف شهرداری استفاده شود.

مدیر کل سابق بازرسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سعی کردیم بازرسی را از لحاظ فنی هم تقویت کنیم، گفت: در بخش بازرسی از افراد فنی و متخصص استفاده کردیم، پرونده‌هایی که سال‌های سال در بازرسی دچار مشکل بود را با همت همین دوستان به سرانجام رسانده و از بلاتکلیفی درآوردیم.

مدیرکل سابق بازرسی شهرداری اصفهان ادامه داد: خدا را شاکریم که به ما لطف کرد و توانستیم ذره‌ای در خدمت به مردم و شهروندان اثر بخش باشیم.

رسیدگی به شکایات مردمی بدون تأخیر انجام شود

مدیر کل بازرسی استانداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه بازرسی استان بیشترین ارتباط را با شهرداری دارد، اظهار کرد: خوشحالم که در این مسیر توفیقی داده شد تا بتوانیم گام‌هایی برداریم. از مدیران جدید تقاضا داریم نسبت به پاسخگویی به استعلام‌ها و رسیدگی به شکایات مردم تأخیر نداشته باشند، زیرا این تاخیرها فساد انگیز است.

کرمی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر جدید، تاکید کرد: جایگاه بازرسی جایگاه بسیار حساسی است، این یک دِین است و هرچه توان دارید باید در این حوزه بگذارید.

امیدواریم گره‌ای از گره‌های شهرداری باز کنیم

مهدی سلطان آقایی، مدیرکل جدید حوزه شهردار و امور شورای شهر نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات آقای ماجد، اظهار امیدواری کرد در این مسیر بتوانیم مسئولیتی که بر دوشمان گذاشته شده را به نحو مطلوب انجام داده و گره‌ای از گره‌های شهرداری باز کنیم.

وی تصریح کرد: از آقای قاسم زاده شهردار اصفهان نیز به خاطر اعتمادی که به من کردند، تشکر می‌کنم.

نظارت و بازرسی در همه سیستم‌ها ضروری است

محسن زمانی، مدیر کل جدید بازرسی شهرداری اصفهان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: خدا را شاکرم که فرصت دیگری برای من به منظور خدمت به شهر اصفهان و شهرداری فراهم شد. امیدوارم بتوانم جوابگوی اعتماد آقای قاسم زاده در انجام امور وظایف محوله باشم، اهمیت بازرسی و جایگاه آن بر کسی پوشیده نیست، بنای خود را بر اعتماد گذاشته‌ایم، اما نظارت و بازرسی برای همه سیستم‌ها ضروری است و باید دستگاه و مجموعه‌ای افراد و مدیران را رصد کند.

وی گفت: یکی از وظایف بازرسی نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری و اصلاح فرآیندها است که خروجی آن انعکاس اشکالات به مدیران است تا نسبت به اصلاح امور کارهای لازم را انجام دهند.

مدیرکل جدید بازرسی شهرداری اصفهان تاکید کرد: نظارت پر کردن فاصله بین آن چیزی است که وجود دارد و آن چیزی است باید اتفاق بیفتد؛ باید به جای پرونده سازی و برخورد با افراد، پیشگیری در مسائل را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

زمانی وظیفه دیگر بازرسی را پاسخگویی به مراجعات و شکایات و ارجاعات برون سازمانی ذکر کرد و افزود: تبلور افزایش سرمایه‌های اجتماعی در بازرسی است، در واقع جایی که مردم احساس می‌کنند، پناهی ندارند این حوزه وجود دارد تا شخصیت شهرداری حفظ و ترمیم شود.

کد خبر 524574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.