مدرسه‌ رکن اصلی آموزش است/ معلمان خانواده‌ها را برای واکسیناسیون کرونا تشویق کنند

استاندار اصفهان گفت: در جلسات مختلف ستاد ملی کرونا بارها بحث بازگشایی مدارس مطرح بود و دیدگاه‌های متعددی در مورد چگونگی بازگشایی آنها داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز- سوم مهرماه- با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی در مراسم زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه شاهد حکیمه آموزش و پرورش ناحیه سه اصفهان، اظهار کرد: آموزش تعطیل بردار نبوده و انسان هر لحظه می‌تواند جهت افزایش آموزش‌های خود تلاش کند؛ یقین دارم معلمان و فرهنگیان در پاندمی کرونا و مجازی شدن روند آموزش، دلتنگ مدرسه و دانش آموزان شدند. از سوی دیگر دانش آموزان هم در این پاندمی و تعطیلی مدراس دلتنگ معلمان و کلاس درس حضوری هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی از شر این ویروس منحوس و نامیمون رهایی پیدا کنیم و دوباره شاهد حضوری شدن کلاس‌های درس و هیاهوی دانش آموزان و شکل‌گیری آموزش به معنای واقعی باشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در جلسات مختلف ستاد ملی کرونا بارها بحث بازگشایی مدارس مطرح بود و دیدگاه‌های متعددی در مورد چگونگی بازگشایی آنها داشتیم، تصریح کرد: اعتقاد دارم آموزش تنها حفظ کردن فرمول‌ها، جمله‌ها، نوشتن و تمام کردن یک کتاب نیست؛ آموزش ابعاد مختلفی دارد و در موضوعات متفاوت مطرح می‌شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: صبح امروز با ورود به این مدرسه و دیدن دانش آموزان و قرار گرفتن در این فضای بانشاط، ناخودآگاه احساس آرامش کرده و برای لحظه‌ای فکر کردم که این پاندمی تمام شده است. امیدوارم روزی برسد که بتوانیم مدرسه را با همه ابعاد به صورت حضوری بازگشایی کنیم و آن روز آموزش و پرورش شکل اصلی خود را خواهد داشت.

در پاندمی کرونا به فرهنگیان و معلمان صدمات زیادی وارد شد

رضایی خاطرنشان کرد: در این پاندمی صدمات زیادی به فرهنگیان و معلمان وارد و روزهای بسیار سختی برای آنها سپری شد. تجربه‌هایی که دانش‌آموزان از فضای مجازی و معلمان کسب کرده‌اند قابل تقدیر است. مدیر کل و مسئولان آموزش و پرورش در استان اصفهان در ۴۱ ناحیه و منطقه روزهای سختی را داشتند و در این روزهای آغاز سال تحصیلی جدید، دغدغه همه آنها این بوده که هیچ کلاس درسی بدون معلم باقی نماند.

وی تصریح کرد: دغدغه مدیر کل نوسازی مدارس و انجمن خیرین استان اصفهان این است که همه کلاس‌ها برای سال تحصیلی جدید آماده باشد و دغدغه همه دانش آموزان این است که وارد مدرسه شوند و دلتنگ کلاس درس حضوری هستند، اما متأسفانه هنوز هم با ویروس منحوس کرونا درگیر هستیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر همه شهرها در استان اصفهان وضعیت نارنجی دارند و با وجود همه تمهیداتی که به کار بسته شده، هنوز بعضی از افراد واکسینه نشده‌اند؛ به عنوان یک ایمونولوژیست از همه والدین تقاضا دارم هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند. واکسن هیچ خطری ندارد و برای خانواده‌های دانش آموزان بسیار ضروری است.

رضایی تاکید کرد: همه می‌دانیم کادر درمان و پرستاران اولین قشر زحمت کشی هستند که به آنها در پاندمی واکسن کرونا تزریق شد و در پیک پنجم کرونا با وجود قله بسیار بالایی که از مبتلایان به کرونا را در استان داشتیم، حتی یک مورد مرگ‌ومیر در بین پرسنل بهداشت و درمان گزارش نشد.

معلمان خانواده‌ها را برای واکسینه شدن تشویق کنند

وی ادامه داد: این اتفاق خوشایند اولین دلیل ادعا بر اثربخشی واکسن کرونا بوده و در شرایط فعلی نیروهای بسیج و سپاه همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون شهروندان دارند و نکته مهم اقدام سریع خانواده‌ها برای واکسیناسیون است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: نگرانی شیوع ویروس «لامبدا» در کشور وجود دارد و به طور یقین با واکسیناسیون می‌توان از بروز این اتفاق‌های ناخوشایند در جامعه جلوگیری کرد. باید شهروندان توجه داشته باشند واکسن زدن به معنی ماسک نزدن و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی نیست و همه باید بعد از واکسیناسیون هم نسبت به رعایت موازین بهداشتی توجه کافی داشته باشیم.

رضایی تصریح کرد: در این پاندمی و شرایط سخت آموزش آنلاین، قدردان صبوری و زحمات معلمان با توجه به مشکلات معیشتی آنها هستم. این افراد مورد اعتماد مردم هستند و لازم است در بخش واکسیناسیون خانواده‌ها را برای واکسیناسیون کرونا تشویق کنند. به طور یقین این اقدام ارزنده معلمان می‌تواند در جهت غنای آموزش و پرورش و سلامت بیشتر مردم مؤثر و مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها بدانند همه تلاش استانداری و آموزش و پرورش استان اصفهان در جهت سلامتی دانش آموزان بوده و اگر در مکانی مطابق تصمیم ستاد ملی کرونا تشکیل کلاس‌های درس به صورت حضوری اعلام شده، همه این موارد بر مبنای کارشناسی‌های لازم ستاد ملی کرونا بوده است.

کد خبر 524569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.