زائران اربعین به هیچ عنوان به سوی مرزهای زمینی حرکت نکنند

ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مرزهای زمینی برای زوار اربعین حسینی با توجه به سیاست‌های دولت عراق همچنان بسته است و امکان بازگشایی مرزها به هیچ وجه وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، ستاد مرکزی اربعین حسینی در جدیدترین اطلاعیه خود از زائران عزیز خواست به هیچ عنوان به سوی مرزهای زمینی حرکت نکنند. در متن این اطلاعیه آمده است:

۱- پیرو اطلاعیه‌های قبلی درباره بسته بودن مرزهای زمینی مجدداً به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند مرزهای زمینی برای زوار اربعین حسینی با توجه به سیاست‌های دولت عراق همچنان بسته بوده و امکان بازگشایی مرزها به هیچ وجه وجود ندارد و از زائران عزیز درخواست می‌شود به هیچ عنوان به سوی مرزهای زمینی حرکت نکنند.

۲- متأسفانه به رغم اطلاعیه‌های قبلی تعدادی از هموطنان با تجمع در مناطق مرزی باعث بروز مشکلاتی برای مردم و بروز خطراتی برای خود شده اند، ضمن اینکه، سهمیه صدور ویزای ورود به عراق، افزایش پیدا نکرده و همچنان مرزهای هوایی برای اعزام زائران اربعین امسال، از سوی عراق تعیین شده است.

۳- با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی، امکان اعزام زائران عزیز اربعین از این طریق میسر نیست و از آنجا که امکاناتی هم برای پذیرایی از زوار در این مبادی پیش بینی نشده، لازم است هموطنان عزیز، تحت تأثیر خبرسازی‌های غیر موثق قرار نگیرند و مطلقاً از عزیمت به سوی مرزها اجتناب فرمایند.

در پایان اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین حسینی، ابراز امیدواری شده است با کنترل بیماری کرونا و فروکش کردن امواج این بیماری، امکان زیارت مضجع شریف سبط نبی مکرم اسلام؛ حضرت امام حسین‌ابن‌علی علیه السلام، برای همه هموطنان عزیز فراهم شود.

کد خبر 524557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.