آغاز فعالیت شهردار شبانه در لتونی

مقامات ریگا، پایتخت لتونی، خواهان بهبود کیفیت زندگی شبانه شهر شده و به کار گیری شهردار جدید برای شب را لازمه رسیدن به این هدف دانسته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضا شورای شهر ریگا در روز بیست و دوم ماه سپتامبر گرد هم آمدند و در مورد چگونگی بهبود کیفیت زندگی شبانه پایتخت به گفتگو با یکدیگر پرداختند. در این راستا، تنها فراهم آوردن زمینه نشاط شهروندان به هنگام شب مورد بحث قرار نگرفت بلکه مدیریت فضاهای عمومی برای افزایش هر چه بیشتر امنیت ساکنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد. یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ شد افزایش مشارکت بین بخش‌های خصوصی و نهادهای غیر دولتی برای تبادل ایده‌های خلاقانه جهت بهبود کیفیت زندگی شبانه شهر بود.

آغاز فعالیت شهردار شبانه در لتونی

با این حال، تمام مقامات حاضر در جلسه خواهان روی کار آوردن شهردار جدیدی بودند که مدیریت ریگا را از ساعات اولیه شب تا زمان روشن شدن هوا به عهده داشته باشد. از نظر این افراد، زمینه‌سازی برای افزایش نشاط مردم در هنگام شب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که از طریق مدیریت کارآمد محقق می‌شود.

مقامات ریگا در مذاکرات خود به توافق نظر رسیدند که شهردار شب نیز همچون روز باید چهار جنبه اصلی زندگی شهری یعنی طراحی، اقتصاد، فرهنگ و ورزش را مورد توجه قرار دهد و برای بهبود زیرساخت‌های مرتبط با هر یک بکوشد. از سوی دیگر، بودجه‌های شهری نیز باید بسته به اقداماتی که هر یک از شهردارهای شب و روز اتخاذ می‌کنند، تقسیم شود.

جالب است بدانید که پایتخت لتونی در شب‌های خاصی از سال میزبان رویدادها و فستیوال‌های مختلف است و در نتیجه بهبود مدیریت شبانه می‌تواند به افزایش هر چه بیشتر این جشن‌ها در تاریکی کمک کند و حتی نقش مهمی در رونق اقتصادی شهر به عهد گیرد.

مدیران کلانشهرهای براتیسلاوا پایتخت اسلواکی و مانهایم در آلمان نیز پیش از این اقدامات مشابهی انجام داده، به مدیریت شبانه پرداخته و پیامدهای مثبت زیادی را برای شهر و شهروندان به ارمغان آورده بودند.

آغاز فعالیت شهردار شبانه در لتونی

کد خبر 524553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.