پیش‌بینی بورس در هفته جاری

یک کارشناس ارشد بازارهای مالی با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد آن بودیم که بسیاری از نمادها منفی بود اما در میان همین بازار نیز برخی از سهم‌ها صف فروش بود، گفت: در هفته جاری تعداد این تک سهم‌ها بیشتر می‌شود و تک سهم‌ها در گروه‌های ارزنده عملکرد خوبی خواهند داشت.

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته آخر شهریورماه شاهد ادامه ریزش بازار سرمایه بودیم اما با توجه به اینکه برخی از عوامل ریزش بازار اکنون در حال از بین رفتن بوده و قیمت‌ها با اصلاحاتی که در مدت اخیر داشته به محدوده‌هایی نزدیک شده که مجدداً جذابیت خرید پیدا کرده است. در نیمه دوم روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد افزایش تقاضا بودیم.

وی افزود: اخباری که در مورد جلسات برجام منتشر شده و گفته شده ممکن است به توافقاتی در این رابطه برسد منجر شد چشم‌انداز بازار سرمایه از این خبر مبهم شود، البته هنوز اختلاف بین طرف‌های مذاکره کننده برقرار است و دلار نیز واکنش خاصی به این اخبار نشان نداده و در محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

این کارشناس ارشد بازارهای مالی گفت: بنابراین بازار سرمایه در هفته جاری شفافیت بیشتری داشته و به نظر می‌رسد بازار در این هفته بهتر شده و تعداد نمادهایی که دارای سفر خرید هستند در روزهای ابتدایی هفته جاری بیشتر شود.

ساسانی اضافه کرد: یکی از مؤلفه‌های تأثیر گذار بازار سرمایه قیمت دلار است و علاوه بر آن قیمت‌های جهانی نیز بر این بازار تأثیر گذار است که در مدت اخیر به ویژه سنگ آهنی‌ها افت قابل توجهی داشته است. همچنین فعالان بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها همچون دلار، مسکن، سکه و طلا، تأثیرات هیجانی بیشتری از اخبار پیرامونی می‌گیرند.

وی تصریح کرد: به دلیل اتفاقاتی که سال گذشته در بازار سرمایه افتاد مدتی است سطح هیجانات در این بازار افزایش یافته و شاهد رفتارهای افراطی هستیم که بخشی از آن بسیار تعمدی بوده که توسط ربات‌ها، الگوریتم‌ها، حقوقی‌ها و بازارگردان‌های فعال در بازار به حقیقی‌ها تزریق می‌شود که هیجانات بازار در مثبت و منفی را بیشتر کرده به طوری ممکن است یک سهم در کمتر از یک ساعت از صف فروش به صف خرید رفته در حالی که هیچ دلیل بنیادی و توجیهی برای آن وجود ندارد.

این کارشناس ارشد بازارهای مالی گفت: نمادهای ارزنده زیادی در بازار سرمایه اکنون وجود دارد که با نسبت قیمت به درآمد فوروارد خوبی در حال معامله شدن هستند، اما الزاماً ارزنده بودن یک نماد به معنای بالا رفتن قیمت آن نماد در تابلوی معاملات نیست، همانطور که در هفته گذشته شاهد آن بودیم که بسیاری از نمادها منفی بود اما در میان همین بازار نیز برخی از سهم‌ها صف فروش بوده و توجهی به کلیات و جو عمومی بازار نداشتند.

ساسانی اضافه کرد: در هفته جاری تعداد این تک سهم‌ها بیشتر می‌شود، نمی‌توان گفت چه گروهی از سایر گروه‌ها بهتر عمل می‌کند بلکه باید گفت در هر گروه کدامیک از سهم‌ها می‌توانند بالا روندگی بهتری داشته باشند، برای مثال با وجود جو منفی در هفته گذشته برخی از قطعه سازان به خوبی در صف فروش نشسته و مثبت بودند.

کد خبر 524546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.