دانشجومعلمان تاوان "تبعیض" را پس می‌دهند

«دانشگاه فرهنگیان برخلاف دیگر مراکز علمی که از تمامی اقلام آموزشی و حتی تجهیزات به نرخ کاملاً دولتی استفاده می‌کنند باید تمام اقلام مورد نیاز خود را از بازار آزاد فراهم کند»

به گزارش خبرنگار ایمنا، پردیس حضرت فاطمه زهرا (س) در مهرماه ۱۳۶۰ با نام تربیت معلم تأسیس و در راستای تربیت و آموزش معلمان در رشته‌های مورد نیاز تجهیز و راه اندازی گردید. در سال ۱۳۹۰ دانشگاه فرهنگیان با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران تأسیس شد.

پردیس حضرت فاطمه زهرا (س) در شمال شهر اصفهان واقع شده است. مسئولین این مرکز پس از سال‌ها تلاش هم اکنون با بهره‌مندی از توان علمی و فرهنگی بالا آماده خدمات آموزشی، فرهنگی و رفاهی را برای دانشجویانی از سراسر کشور مهیا کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر و بررسی معضلات این مرکز علمی با اشرف میرحیدری، رئیس پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

روند واکسیناسیون در پردیس حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه فرهنگیان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

دانشگاه فرهنگیان مانند سایر مراکز علمی اطلاع‌رسانی را برای واکسیناسیون انجام داد؛ خوشبختانه اکثر افراد مرتبط با این مرکز که بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند، واکسینه شده‌اند. به دلیل بعد مسافت اطلاع دقیقی از روند واکسیناسیون دانشجویان نداریم ولی از آنجایی که شاهد پیگیری دانشجویان برای بازگشایی دانشگاه به‌صورت روزانه هستیم، احتمالاً در شهر محل سکونت واکسینه شده‌اند.

پردیس حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه فرهنگیان شرایط بازگشایی را دارد؟

به نظر بنده این مرکز علمی تا زمانی که تمامی دانشجویان هر دو دوز واکسن را تزریق نکنند و مدت زمان لازم برای رسیدن به ایمنی طی نشود شرایط بازگشایی را ندارد. این مرکز علمی به‌صورت شبانه روزی اداره می‌شود و خوابگاه‌های پرجمعیتی دارد؛ الویت برای ما سلامت دانشجویان است.

تا زمانی که تمامی دانشجویان واکسینه نشوند، نمی‌توانیم شاهد بازگشایی پردیس حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه فرهنگیان باشیم. پیش‌بینی می‌کنم این مرکز علمی در پایان ترم اول یا ابتدای ترم دوم (بهمن‌ماه) بازگشایی خواهد شد.

شما چه میزان مطالبه اساتید دانشگاه فرهنگیان در مورد "همسان‌سازی حقوق" را درست می‌دانید؟

همسان سازی حقوق یک درخواست صنفی است؛ این موضوع برای سایر دانشگاه‌ها اجرا شده، ولی متأسفانه برای اساتید دانشگاه فرهنگیان که مسئولیت تربیت نیروی انسانی جامع و آماده برای خدمت دارند و زحمت مضاعفی متحمل می‌شوند، اجرا نشده است؛ امیدواریم که این حق ضایع شده، بازگردانده شود.

آیا به‌نظر شما پردیس فاطمه الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان می‌تواند میزبان "پویش سفیران حسینی" باشد؟

بله؛ از آنجایی که این مرکز علمی یک دانشگاه فرهنگی است و کانون‌ها، تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی فعالی دارد، می‌تواند میزبان پویش سفیران حسینی باشد.

ماهانه مبلغی از حقوق دانشجو معلمان کسر می‌شود تا در دانشگاه هزینه شود ولی دانشجویان این مرکز شاهد عملکرد آن‌چنانی در راستای رفاه خود نیستند؛ محل هزینه این مبالغ کجاست؟

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه شبانه‌روزی است دانشجویان از همان روز نخست بورسیه آموزش و پرورش می‌شود با توجه به این مسائل و تعهدی که از دانشجومعلمان در همان ابتدا اخذ می‌شود بر طبق قانون مبلغی از حقوق این افراد بابت هزینه آموزش، خوابگاه، امکانات رفاهی و سایر مخارج دانشگاه کسر می‌شود.

متأسفانه دانشگاه فرهنگیان برخلاف دیگر مراکز علمی که از تمامی اقلام آموزشی و حتی تجهیزات به نرخ کاملاً دولتی استفاده می‌کنند باید تمام اقلام مورد نیاز خود را از بازار آزاد فراهم کند؛ بنابراین مبلغی که از دانشجویان کم می‌شود در راستای ایجاد امکانات رفاهی، آموزشی، عمرانی و… هزینه می‌شود.

کد خبر 524461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.