تاسیس موزه سینمای کودک دنبال می‌شود

شهردار اصفهان با استقبال از ایده تأسیس موزه سینمای کودک گفت: انباشت تجربه، عکس، فیلم و اطلاعاتی که در دوره‌های اخیر جشنواره وجود دارد می‌تواند در قالب حسی جدید و از طریق موزه به دیگران هم منتقل شود.

به گزارش ایمنا، علی قاسم‌زاده در دیدار با علیرضا تابش، دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در تاریخ جشنواره کودک، حسن مدیریت در شرایط کرونا در سال گذشته سبب شد تا از این شرایط به نفع جشنواره استفاده شود، اظهار کرد: این نشان می‌دهد مدیریت باید در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکرد را داشته باشد که از این اصل تحت مفهوم «تاب آوری» نام برده می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد شهرداری و شورا در این دوره فرهنگی است و این نگاه انتظارات از شهرداری را بالا می‌برد، البته در رویکرد جدید باب مشارکت هم باز شده و قرار است شهر با کمک مردم و فرهیختگان اداره شود که در این بین هنرمندان جایگاه ویژه‌ای دارند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مطالعات اثبات کرده که بخشی از مرجع اجتماعی، هنرمندان هستند، افزود: بسیاری از این افراد علاقه دارند با زبان هنر به جامعه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه هنرمند باید فهمیده شود، تاکید کرد: جشنواره کودک می‌تواند به عنوان یک ظرفیت در این راستا عمل کند تا به اصفهان به عنوان پاتوق فرهنگی نگاه و محل تردد هنرمندان شود. در این زمینه اولین اقدام حفظ دستاوردهای موجود است چراکه جشنواره کودک به یک نهال برومند تبدیل شده است و باید از آن صیانت کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد تأسیس موزه سینمای کودک، بسیار خوب است، گفت: انباشت تجربه، عکس، فیلم و اطلاعاتی که در دوره‌های اخیر جشنواره وجود دارد می‌تواند در قالب حسی جدید و از طریق موزه به دیگران هم منتقل شود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: برای راه اندازی این موزه می‌توان از مصاحبه‌های اختصاصی با هنرمندان پیشکسوت مختلف هم بهره‌مند شد؛ البته مدارس می‌توانند مخاطب دائمی موزه در طول سال باشند به شرطی که فعالیت در این حوزه پویا شود.

وی افزود: با رویکردی که در جشنواره کودک وجود دارد قطعاً سال آینده خبرهای خوبی از جشنواره خواهیم شنید.

کد خبر 524341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.