رونق اقتصادی لیتوانی با ورود قایق‌های الکتریکی

گروهی از مهندسان دانشگاه کلایپدا در لیتوانی، نوعی قایق الکتریکی طراحی کرده‌اند تا از این طریق نه تنها وارد بازارهای بین‌المللی کشتی‌های الکتریکی شوند، بلکه انتشار کربن و تولید صوت در آب‌های کشور را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم کلانشهر کلایپدا طی چند سال اخیر از طریق اتوبوس‌های مسافربری الکتریکی به تردد در داخل شهر پرداخته‌اند و حضور نوع جدید این وسایل نقلیه در خیابان‌ها چیز جالب توجهی نیست. اما اخیراً تغییر جدیدی در تردد کلایپدا رخ داده که باعث شگفتی همگان شده است. آب‌های سراسر شهر از قایق‌هایی الکتریکی سرشار شده است که مسافران را با تولید کمترین صدا و گاز آلاینده به مقصد می‌رساند. هدف اصلی طراحان این قایق‌های سبز نه تنها کاهش انتشار گازهای آلاینده و حتی صدا در حین انجام سفرهای دریایی بوده است بلکه این افراد در نظر دارند با وارد کردن قایق‌های منحصر به فرد خود در بازار وسایل حمل و نقل الکتریکی، رونق اقتصادی را برای لیتوانی به ارمغان آورند.

قایق‌های الکتریکی جدید کلایپدا که توسط دو گروه مهندسی مستقل از دو دانشگاه شهر طراحی و ساخته شده است، تمام نیروی لازم برای حرکت خود را از برق تأمین می‌کند. مدیران شهر تا کنون نام خاصی برای این وسیله‌های حمل و نقل سبز انتخاب نکرده‌اند و همچنان مردم و مقامات آن‌ها را قایق الکتریکی خطاب می‌کنند. شکل ظاهری این تاکسی‌های آبی جدید شباهت زیادی با نوع قدیمی و موتوری شهر دارد و از طول ۵. ۸ و عرض ۹۳. ۲ متر برخوردار است.

قایق‌های الکتریکی کلایپدا در قسمت انتهایی خود مجهز به موتور الکتریکی است که از طریق باطری ۶۰ کیلووات بر ساعت خود با قدرت ۱۵ کیلووات روی آب حرکت می‌کند. این قایق‌ها از ظرفیت پذیرش ۱۲ مسافر برخوردار است و می‌تواند با هر بار شارژ باطری، ۹۲ کیلومتر مسافت را سپری کند.

پیش از این، سازندگان قایق الکتریکی کلایپدا به طور آزمایشی تنها تعداد محدودی از آن‌ها را در رودخانه دان به حرکت در آورده و به این نتیجه رسیده بودند که این تاکسی‌های آبی برای حمل مسافران در مسیرهای کوتاه بسیار کارآمد عمل می‌کند چرا که از امکانات کافی برای تأمین نیازهای مردم در مسیرهای طولانی برخوردار نیست.

رونق اقتصادی لیتوانی با ورود قایق‌های الکتریکی

کد خبر 524135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.