۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
یک هدف با دو وینچنزو

هواداران تیم فوتبال فیورنتینا علی رقم شکست دیشب مقابل اینتر، همچنان از نمایش های جذاب تیمشان راضی به نظر میرسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته هفته پنجم سریA شاهد یک جدال جذاب و هیجان‌انگیز بود. جایی که اینتر مقتدر سیمونه اینزاگی در استادیوم آرتمیو فرانکی شهر فلورانس مهمان فیورنتینا جاه طلب بود.

بنفش‌های فلورانسی این فصل را رویایی شروع کرده بودند و به دنبال گرفتن یقه اینتر بودند. مربی آنها کسی است که یک بار فصل گذشته شگفتی بزرگی خلق کرده و با خلق شگفتی بیگانه نیست. فقط کافی است صحبت‌های فصل پیش کارشناسان ایتالیایی را به یاد بیاورید.

سال گذشته این کارشناسان، عملکرد تیم‌های سریA را تحلیل کردند و مورد بررسی قرار دادند و اتفاقاً تیمی را ستایش کردند که دست به کار بزرگی زده بود و جشن صعود به سطح اول فوتبال ایتالیا را برپا کرده بود. آن تیم، "اسپتزیا" بود.

اسپتزیا حتی همان اوایل توانسته بود میلان بزرگ تحت هدایت پیولی را به زانو در بیاورد. رسانه‌های ایتالیا، در آنالیز اسپتزیا، این تیم را بسیار سریع و خشن توصیف کردند و البته معتقد بودند که بهترین فوتبال را در بین تیم‌های لیگ بازی می‌کنند.

این فصل هم مجدداً رسانه‌ها به تعریف و تمجید از تیمی پرداختند که پتانسیل رقابت برای قهرمانی در کنار سایر تیم‌های بزرگ را دارد. آنها از فیورنتینا نوشتند که تیمی فوق‌العاده است و آنها را به عنوان یک پدیده و مدعی معرفی کردند که در لیگ امسال ایتالیا قرار است همه تیم‌ها را به چالش بکشد.

در لیگ سال پیش و امسال نقطه‌ی اشتراک اسپتزیایی که به سریA صعود کرد و فیورنتینایی که قرار است با ارائه نمایش‌های جذاب برای طرفدارانش دلربایی کند در یک اسم به نام وینچنزو ایتالیانو خلاصه شده است.

این سرمربی با انگیزه سال پیش اولین حضورش در تیم اسپتزیا را تجربه کرد و جشن گرفت. وی در همین حال توانست آن‌ها را رهسپار بالاترین سطح فوتبال ایتالیا کند. اما این پایان داستان جذابش نبود و البته موفق شد تیمش را در لیگ حفظ کند.

وینچنزو این فصل به فلورانس آمده تا همراه با بنفش‌ها بتواند روزهای ماندگاری را در تاریخ فیورنتینا حک کند؛ البته هواداران استادیوم آرتمیو فرانکی قبلاً بارها با یک وینچنزوی دیگر به اسم مونتلا روزهای تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرده اند و امیدوارند با ایتالیانو هم همیشه سرمست باشند.

تیم ایتالیانو بعد از تجربه شکستی تلخ در راند اول، موفق شد سه بازی بعدی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد تا عاشقان فلورانس بعد از مدت‌ها امیدوار باشند که فصل خوبی در کنار مربی خوش ذوق خود تجربه کنند.

دیشب شاگردان ویجنزو در یک بازی بسیار حساس به مصاف مدافع عنوان قهرمانی رفتند، دیداری تیم تحت هدایت این مربی مقابل نراتزوری سیمونه اینزاگی تقابلی بسیار مهیج بود و به شکل غیر قابل تصوری با باخت سه بر یک فیورنتینا همراه شد.

این شکست مطمئناً روند خوب شاگردان ایتالیانو را تغییر نخواهد داد. این شکست قرار نیست بنفش‌ها را از خواسته و هدفشان دور کند. هر چند این برد این تری‌ها هم نباید آنها را مغرور کند که آن‌ها می‌توانند از قهرمانی خود دفاع کنند، چون هنوز راه زیادی تا پایان باقی مانده است.

کد خبر 524072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.