تلاش لوکزامبورگ برای افزایش دوچرخه‌سواری

اخیراً شهر لوکزامبورگ تحقیقاتی را در زمینه فعالیت دوچرخه سواری منتشر کرده است که نشان می‌دهد عادات دوچرخه سواری مردم به دلیل COVID-19 در حال تغییر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق نتایج منتشر شده توسط مسئولان این شهر، در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۲۰، محبوبیت کلی دوچرخه سواری در سال ۲۰۲۱ حدود ۵.۷۸ درصد کاهش یافته است..

یافته‌ها حاکی از کاهش چشمگیر دوچرخه سواران در طول هفته (دوشنبه تا جمعه) به میزان ۱۴ درصد است، اما در آخر هفته (شنبه و یکشنبه) افزایش ۴۳ درصدی گزارش شده است؛ کارشناسان علت این کاهش و افزایش همزمان را با همه‌گیری کووید و اقدامات قرنطینه مرتبط دانسته‌اند.

از آنجا که بسیاری از اهالی لوکزامبورگ به دلیل دورکاری ناشی از کرونا مجبور به رفتن به محل کار خود نیستند، دوچرخه سواری نقش متفاوتی را به خود گرفته است. در حال حاضر مردم به جای استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل، بیشتر برای اوقات فراغت و تفریح استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از عواملی که به کاهش اخیر دوچرخه سواری دامن زده است، تغییرات آب و هوایی از نیمه اول سال ۲۰۲۱ و همچنین رایگان بودن حمل و نقل عمومی در لوکزامبورگ است.

برای تشویق شهروندان برای استفاده مجدد از دوچرخه، مسئولان لوکزامبورگ، هزاران بسته حاوی ابزار مورد نیاز برای دوچرخه سواری و همچنین بروشور اطلاعاتی شامل نقشه ۱۷۰ کیلومتری مسیرهای دوچرخه سواری در شهر و مناطق اطراف آن و همچنین خلاصه‌ای از خدمات دوچرخه سواری را در اختیار شهروندان قرار دادند.

یک جزوه شامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، همراه با نکات ایمنی نیز در این بسته‌ها قرار داده شده است تا دوچرخه سواران با اطلاع از تمامی قوانین از دوچرخه سواری لذت ببرند.

تلاش لوکزامبورگ برای افزایش دوچرخه‌سواری

کد خبر 524052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.