ترویج تردد سبز در فنلاند با بهبود خدمات پارکینگ دوچرخه

مقامات تورکو، شهری در جنوب غربی فنلاند به زودی خدمات جدیدی برای دوچرخه‌سواران فراهم می‌آورند تا استفاده از این وسیله نقلیه پارک را ترویج دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارکینگ‌های جدید دوچرخه در تورکو به ایستگاه‌های شارژ باطری‌های دوچرخه‌های الکتریکی و سیستم‌های نظارت در زمان واقعی مجهز خواهد شد. این اقدام به طور آزمایشی و در راستای تشویق بیشتر مردم به دوچرخه‌سواری اعمال خواهد شد و قرار است به مدت چهار ماه برقرار باشد. پیش از این، شهردار تورکو رقابتی را بین طراحان و کمپانی‌های مختلف مبنی بر ارائه رویکردهایی جهت ترویج دوچرخه در شهر برگزار کرده بود که در نهایت افزایش خدمات پارکینگ‌ها از بیشترین حمایت برخوردار شد.

ترویج تردد سبز در فنلاند با بهبود خدمات پارکینگ دوچرخه

در این راستا، سه کمپانی بزرگ شهر به منظور بهبود زیرساخت‌های پارکینگ دوچرخه‌سواری انتخاب و قرار شده است هر یک تجهیزات مجزایی ارائه دهند. یکی از کمپانی‌ها، ایستگاه‌های شارژ دوچرخه‌ها را نصب می‌کند، دیگری امنیت دوچرخه‌ها را از طریق ساخت حفاظ‌های جدید بر عهده دارد و کمپانی سوم امکان نظارت لحظه‌ای بر دوچرخه‌ها را فراهم می‌آورد. در واقع، شارژ دوچرخه‌های الکتریکی و حفظ امنیت آن‌ها از مهم‌ترین نیازهای کاربران به حساب می‌آید که قرار است در پارکینگ‌های جدید محقق شود.

کمپانی Latauspolku که وظیفه ساخت ایستگاه‌های شارژ دوچرخه‌های الکتریکی را به عهده گرفته از طراحی اولین سازه‌های انحصاری شارژ باطری دوچرخه خبر داده است. این وسیله‌ها به گونه‌ای ساخته شده است که به طور خودکار پر شدن باطری را تشخیص و به کاربران هشدار می‌دهد. این قابلیت به وسیله نصب سنسورهای گرما و گاز امکان‌پذیر است جالب‌تر اینکه دستگاه در صورت مواجهه با آتش، آب را جایگزین می‌کند تا از وقوع خطر جلوگیری به عمل آورد.

کمپانی Kaseka فضایی بسته را برای نگهداری دوچرخه‌ها تأمین می‌کند تا کاربران با امنیت خاطر تمام وسیله‌های نقلیه خود را در آنجا پارک کنند. هزینه پارک دوچرخه‌ها در این مکان‌های بسته به ازای هر ۴۸ ساعت یک یورو خواهد بود ضمن اینکه پارکینگ فوق در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس احداث می‌شود تا امکان تردد دوچرخه‌سواران به سایر نقاط شهر فراهم آید.

ترویج تردد سبز در فنلاند با بهبود خدمات پارکینگ دوچرخه

کمپانی MarshallAI نیز خود را در بهبود زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری شهر سهیم کرده و به ساخت سیستم‌هایی پرداخته است که نظارت بر پارکینگ‌ها را در زمان واقعی به عهده دارد. این سیستم با بهره‌گیری از تکنولوژی به جمع‌آوری داده‌ها در مدت زمان پارک هر دوچرخه می‌پردازد و اثرات آب و هوا بر آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کد خبر 523972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.