ادامه حواشی انتخاب شهردار اراک با نامه‌نگاری و آبستراکسیون

جلسه شب گذشته (سه‌شنبه) شورای شهر برای انتخاب شهردار اراک به دلیل حضور نیافتن اعضای معترض برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از آبستراکسیون محمد عسگری، داود قربانی، پیمان عین القضات و عباس خسروانی، اعضای شورای شهر اراک در نخستین جلسه انتخاب نهایی شهردار مقرر شده بود جلسه دوم ۳۰ شهریورماه برگزار شود که جلسه فوق‌العاده شورا رسمیت نیافت و اعضا نتوانستند شهردار اراک را انتخاب کنند.

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی در واکنش به اتفاقات اخیر شورا در نامه‌ای خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر اراک گفت: به دور از موضوعات و مسائل حاشیه‌ای در اسرع وقت شهردار را انتخاب کنید.

در نامه استاندار خطاب به رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر اراک آمده است:

"به استناد تبصره یک ماده ۸۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که اشعار می‌دارد شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید متأسفانه شورای اسلامی شهر اراک علی رغم گذشت مدت یک ماه و نیم از فعالیت، ظاهراً به دلیل وجود اختلافات میان اعضا هنوز موفق به انتخاب شهردار نگردیده است.

قطعاً عدم انتخاب شهردار واجد شرایط در زمان مناسب و بروز اختلاف بین اعضای شورا آنهم در ابتدای شروع فعالیت می‌تواند خسارات قابل توجهی را متوجه شهر و شهروندان نماید. انتظار است با لحاظ منافع شهروندان و به دور از موضوعات و مسائل حاشیه‌ای در اسرع وقت شورا به وظیفه قانونی خود عمل نماید. "

سیدوحید میرنظامی، رئیس شورای شهر اراک در واکنش به این نامه آن را تنش‌زا و کنایه‌آمیز خواند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتشار نامه استاندار خطاب به اعضای محترم شورای اسلامی شهر اراک آن هم با محتوای کنایه‌آمیز و به دور از شأن اداری در خصوص انتخاب شهردار، مایه تعجب و البته خوشحالی اعضای محترم شورای اسلامی شهر اراک شد.

وی افزود: گویا نامه به محض امضا عکس برداری شده و به سرعت در فضای مجازی منتشر شده است. این عجله و شتاب زدگی در رسانه‌ای کردن نامه در جای خود موضوع عجیبی است. اگر این اهتمام و شتاب در چهار سال گذشته متوجه وظایف نظارتی ایشان در قبال شورای شهر بود قطعاً وضعیت شهر اراک بهتر از این بود. خوشحالیم که شورای ششم، برخی وظایف نظارتی مسئولان را به آن‌ها یادآور شد.

رئیس شورای شهر اراک اظهار کرد: بر اساس ماده یک آئین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب سال ۹۷ هیأت وزیران، حداکثر زمان انتخاب شهردار یک ماه است. اما چنانچه اعضای شورای شهر در اولین جلسه رسمی خود نتوانستند نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند و تمایلی هم به ادامه کار با شهردار فعلی نداشته باشند، باید یکی از کارکنان شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر اراک، سرپرست را در همان جلسه اول انتخاب کرده‌اند تا امورات شهر اداره و شهردار با بررسی و مطالعات بیشتری انتخاب شود و این موضوع نیز کاملاً داخلی و مربوط به نظر اعضای محترم شوراست. از مسئولان عالی استان انتظار داریم به جای صدور نامه‌های تنش‌زا و کنایه‌آمیز، نسبت به ایجاد فضای وفاق و همدلی اقدام نمایند تا در دوره جدید شورا و شهرداری، گره‌ای از مشکلات این شهر باز شود. اعضای شورای اسلامی شهر اراک به پیمانی که با مردم بسته‌اند وفادار و با وحدت در هدف و در عین تنوع سلایق مصمم در خدمت رسانی هستند.

کد خبر 523963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.