منع تردد شبانه تا ۱۵ مهرماه لغو شد/ شرکت ۳۸۰۰ اصفهانی در مراسم اربعین

سخنگوی ستاد کرونا استان اصفهان با بیان اینکه امیدواریم وضعیت استان با رعایت تمام نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا هر روز بهتر شود، گفت: منع تردد شبانه برای دو هفته و تا ۱۵ مهرماه به دلیل انجام واکسیناسیون در شیفت شب لغو شده است.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در استان نزولی و شمار بستری‌ها نیز به حدود ۸۰۰ نفر رسیده است؛ این در حالی است که اوایل شهریور ماه حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر بیمار بستری داشتیم.

وی با بیان اینکه میزان تست‌های مثبت کرونا از ۵۰ درصد به ۳۶ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان حدود ۷۲ درصد است که باید به مرز ۹۰ درصد برسد.

سخنگوی ستاد کرونا استان اصفهان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون، گفت: در تلاش هستیم تا بیشترین میزان واکسیناسیون را داشته باشیم. از تزریق روزانه ۵۰ هزار دوز واکسن در استان به حدود ۹۰ هزار دوز در روز رسیده‌ایم و باز هم در حال تلاش برای افزایش این آمار هستیم.

۲۱ درصد از صفهانی‌ها دوز واکسن را دریافت کرده‌اند

غلامی در خصوص آمار تزریق واکسن کرونا گفت: حدود دو میلیون و ۴۴ هزار نفر دوز نخست و ۸۸۷ هزار نفر نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؛ بر این اساس حدود ۴۸.۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان یک دوز و حدود ۲۱ درصد هم دوز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند. برنامه‌ریزی شده تا در تمام روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، همه افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند و در سایر شهرها نیز بر اساس میزان واکسن موجود، افراد واکسینه شوند؛ افراد بالای ۱۸ سال بدون محدودیت سنی می‌توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش تجمع در مراکز واکسیناسیون، تعداد مراکز را افزایش دادیم، اضافه کرد: افراد در اولین فرصت برای تزریق به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند؛ در استان به جز شهر خور و بیابانک و بوئین و میاندشت که در وضعیت زرد هستند، سایر شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

۳۸۰۰ نفر از اصفهان می‌توانند هوایی به کربلا سفر کنند

سخنگوی ستاد کرونا استان اصفهان با بیان اینکه چایخانه‌ها اجازه فعالیت ندارند، گفت: مشاغل گروه سه و چهار از جمله تالارها اجازه فعالیت ندارند؛ استخرهای سرپوشیده با ظرفیت ۷۰ نفر و با هماهنگی قبلی اجازه فعالیت دارند، باشگاه‌های با ظرفیت ۳۰ نفر و مراکز تفریحی آبی با ظرفیت حداکثر ۵۰ نفر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

غلامی خاطرنشان کرد: از سهمیه ۶۰ هزار نفری اربعین که کشور عراق به ایران داده، حدود سه هزار و ۸۰۰ نفر به اصفهان اختصاص یافته که از طریق هوایی می‌توانند به کربلا سفر و در مراسم اربعین شرکت کنند. این افراد می‌توانند به طور زمینی به کشور بازگردند؛ البته باید حتماً دو دوز واکسن را زده باشند و تست پی سی آر ۷۳ ساعت قبل آنها نیز منفی باشد؛ در ورود به کشور نیز از این افراد تست کرونا گرفته می‌شود.

وی در خصوص برگزاری مراسم اربعین، تصریح کرد: این مراسم باید با فاصله‌گذاری اجتماعی و در فضای باز، بدون پذیرایی و حداکثر طی دو ساعت برگزار شود؛ امیدواریم وضعیت استان با رعایت تمام نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا هر روز بهتر شود؛ منع تردد شبانه برای دو هفته و تا ۱۵ مهرماه به دلیل انجام واکسیناسیون در شیفت شب لغو شده است.

کد خبر 523870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.