باید با خدمت کردن مقداری از مظلومیت نظام کم کنیم/مردم تشنه عمل هستند

شهردار اصفهان با حجت‌الاسلام مهدی معینی، روحانی فداکاری که در کوه صفه جان یک شهروند را نجات داده بود، دیدار و از وی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده در دیدار با این روحانی فداکار با بیان اینکه روحانیت از جهات مختلف الگو است، اظهار کرد: روحانیت هم معلم و مربی اعتقادی است و هم از لحاظ سیره عملی از هر حیث می‌تواند الگو باشد. با وجود خوب بودن گفتار، جامعه ما این روزها به شدت تشنه رفتار است؛ ذهن مردم از شنیدن‌ها اشباع شده و چیزی که بسیار می‌تواند روی مردم اثرگذار باشد نحوه رفتار بزرگان دین و کشور است.

وی خطاب به این روحانی فداکار، تصریح کرد: هر یک از افرادی که منتسب به دین و انقلاب هستند اگر بتوانند صداقت، رفتار و عمل صالح خود را به مردم نشان دهند این موضوع تأثیر بسیار بیشتری از گفتار و ادعا دارد و کاری که شما انجام دادید مصداق عمل صالح است که ذهنیت نسل جوان را می‌تواند نسبت به روحانیت تغییر دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه من به عنوان یک شهروند به نوبه خود از عمل شما تقدیر و تشکر می‌کنم، ادامه داد: امیدوارم همچنان معین جامعه و دستگیر مردم باشید و از این مسیر مردم را به خداوند نزدیکتر کنید.

وی اضافه کرد: در سیره بزرگان دین و اهل بیت بیش از آنچه که مردم از طریق جدل و گفت و گو جذب اسلام شده باشند با دیدن رفتار ائمه جذب اسلام و شیعه شده‌اند. کمتر سراغ داریم که فردی فقط از طریق گفت و گو اسلام آورده باشد و اعمال خیرخواهانه شما مصداق این موضوع است.

قاسم زاده تاکید کرد: اگر بتوانیم از مسیر خدمت و نه حرف، مقداری از مظلومیت نظام کم کنیم کار بسیار بزرگی انجام شده است و باید بتوانیم با عمل خود اعتماد مردم را بازگردانیم.

باید با خدمت کردن مقداری از مظلومیت نظام کم کنیم/ مردم تشنه عمل هستند

حضور اقشار مختلف مردم به سالم سازی فضاهای شهری کمک می‌کند

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه با توجه به کرونا برخی اماکن تفریحی از دسترس مردم خارج شد، اظهار کرد: لازم است با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی روی این کار بررسی شود تا فضاهای تفریحی شهرداری به صورت رسمی و به طور مجدد در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: لازم است حضور همه اقشار از جمله مؤمنین و روحانیون در مکان‌هایی مانند چهارباغ، میدان امام (ره)، کوه صفه و ناژوان تبلیغ شود زیرا حضور همه مردم در این مکان‌ها نسبت به سالم سازی فضا کمک بسیاری می‌کند.

باید با خدمت کردن مقداری از مظلومیت نظام کم کنیم/ مردم تشنه عمل هستند

تجلیل از ایثار افراد فداکار وظیفه مدیریت شهری است

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه تجلیل از ایثار و از خودگذشتگی این روحانی وظیفه مدیریت شهری بود، اظهار کرد: یکی دیگر از نمونه‌های از خود گذشتگی مربوط به نوجوان ایذه‌ای است که با به خطر انداختن جان خود نسبت به نجات جان دو هموطن دیگر از آتش اقدام کرد و خود دچار سوختگی شدید شد.

وی تصریح کرد: در کنار این از خودگذشتگی موضوعی دیگر که این روزها در فضای مجازی در حال دیده شدن است نجات جان یکی از شهروندان اصفهانی توسط روحانی ارجمند حجت الاسلام معینی است.

مهروی پور اضافه کرد: ورزشکار بودن این روحانی و حرکت جهادی وی در کوه صفه بسیار زیباست و باید حضور این افراد در چنین مکان‌هایی پررنگ‌تر از قبل شود.

باید با خدمت کردن مقداری از مظلومیت نظام کم کنیم/ مردم تشنه عمل هستند

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام معینی چند روز پیش با استفاده از عمامه خود یک شهروند اصفهانی را از سقوط در کوه صفه نجات داده بود که تصاویر این فداکاری در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت.

وی در این دیدار با بیان اینکه من کار بزرگی انجام ندادم، اظهار کرد: افرادی که به رشته کوهنوردی حرفه‌ای مشغول هستند می‌دانند اگر فردی دچار سانحه‌ای شود باید به هر طریقی شده به وی کمک کرد.

این روحانی فداکار با بیان اینکه حدود ۱۳ سال است به رشته کوهنوردی می‌پردازم، تصریح کرد: دوستی که با من در کوه صفه بود در میانه‌های صعود به قله گیر افتاد که با این اتفاق من با باز کردن عمامه خود نسبت به نجات دوستم اقدام کردم.

کد خبر 523793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.