۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
واکسن مدرنا یا فایزر؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تاثیرگذاری واکسن مدرنا از دو واکسن فایزر و جانسون اند جانسون بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری سه واکسن تأیید شده مدرنا، فایزر و جانسون اند جانسون مطالعه جدیدی انجام دادند و سه هزار و ۶۸۹ بزرگسال که در ۲۱ بیمارستان در ۱۸ ایالت آمریکا بستری بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد هر دو دوز واکسن فایزر، مدرنا یا جانسون اند جانسون را بین ماه‌های مارس و آگوست دریافت کرده بودند. پژوهشگران عوامل مختلف تأثیرگذار بر عملکرد واکسن‌ها را در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد میزان تأثیرگذاری واکسن مدرنا در برابر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری کووید -۱۹ به میزان ۹۳ درصد بوده است در حالی که این درصد برای واکسن‌های فایزر و جانسون اند جانسون به ترتیب ۸۸ و ۷۱ درصد گزارش شده است. درک تفاوت میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا می‌تواند به افراد کمک کند انتخاب صحیحی داشته باشند، البته همه واکسن‌های تولید شده و مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده بود که میزان تأثیرگذاری واکسن مدرنا پس از ۱۲۰ روز به ۹۲ درصد رسیده بود؛ در حالی که این درصد برای واکسن‌های فایزر ۷۷ درصد بود. مطالعه مشابهی در این زمینه در مورد واکسن جانسون اند جانسون صورت نگرفته است. به گفته محققان، تفاوت در میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها ممکن است به دلیل وجود دوز بالاتر در واکسن مدرنا و فاصله زمانی بیشتر بین دو دوز این واکسن باشد. علاوه بر این، میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها بر کودکان و بزرگسالان دارای نقص ایمنی ارزیابی نشده است. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که هر سه واکسن ذکر شده خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 523712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.