لغو قانون تفکیک پسماندهای پلاستیکی در هلند

ساکنان اوترخت، کلانشهری در هلند دیگر نیازی به تفکیک پسماندهای پلاستیکی از سایر ضایعات را در منزل خود ندارند؛ به زودی جداسازی قوطی‌ها، مواد پلاستیکی و شیشه از سایر پسماندها در کارخانه صورت خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه مدیران در بسیاری از شهرهای دنیا، شهروندان را به تفکیک زباله‌ها از مواد پلاستیکی تشویق می‌کنند تا از این طریق، بازیافت ضایعات را راحت‌تر انجام دهند. با این حال، مقامات در شهرهای زیادی نیز این کار را غیرضروری می‌دانند و تفکیک ضایعات را در کارخانه انجام می‌دهند. شهردار اوترخت نیز قانون تفکیک ضایعاتی نظیر قوطی، مواد پلاستیکی و ظروف بسته‌بندی از سایر مواد را که تا پیش از این در منازل شخصی ضروری بود، لغو و ادعا کرد از این پس، جداسازی تمام مواد در محل پردازش ضایعات صورت خواهد گرفت. مدیران کلانشهر هلندی بر این باور هستند که تفکیک ضایعات در کارخانه نه تنها مستلزم تلاش کمتری است بلکه برای محیط زیست نیز بهتر است.

لغو قانون تفکیک پسماندهای پلاستیکی در منازل هلند

از سی‌ام ماه سپتامبر، بعضی از مناطق اوترخت به مرحله جدیدی از تفکیک زباله وارد می‌شود که در آن، ساکنان بدون جداسازی، تمام ضایعات را در سطل‌های زباله‌ای که زیر زمین نهفته است، قرار می‌دهند. سپس به تدریج، افراد ساکن در سایر مناطق شهر نیز با اولویت‌بندی مدیران از امتیاز جدید بهره‌مند خواهند شد. در نهایت، تا اواسط سال ۲۰۲۲ لغو قانون تفکیک ضایعات در سراسر شهر حاکم می‌شود و تمام مردم پسماندهای خانگی خود را بدون جداسازی در سطل‌هایی قرار خواهند داد که تا پیش از این کاربردهای مختلفی داشت و برای جمع‌آوری مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت.

تفکیک پسماندها در کارخانه اوترخت با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا انجام خواهد شد و در نتیجه بسیار کارآمدتر از جداسازی ضایعات در منزل خواهد بود. در واقع، مدیران شهر از پیاده‌سازی این طرح نه تنها قصد دارند ضایعات بیشتری را تفکیک و بازیافت کنند، بلکه امیدوار هستند مردم را به پیشگیری از دفع مواد پلاستیکی و تشویق آن‌ها به استفاده دوباره آن‌ها سوق دهند.

لغو قانون تفکیک پسماندهای پلاستیکی در منازل هلند

کد خبر 523678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.