واکنش چمران به خبر استعفای اجباری مدیران زن شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که به مدیران زن میانی در شهرداری اعلام شده است که استعفا دهند، گفت: چنین چیزی نبوده است و اگر بوده استثنا بوده و هیچ روال و قانونی در این زمینه نبوده و نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز (سه شنبه) در حاشیه برگزاری سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعاتی که در جلسه شورای شهر تهران مطرح می‌شود اظهار کرد: کاهش صدور پروانه از موضوعاتی است که امروز مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت و بر اساس مطالعات مفصلی که توسط شورا و معاونت شهرسازی شهرداری تهران انجام شده است این موضوع در دستور کار قرار گرفته و امروز به آن رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: این مسئله به صورت دو فوریتی است و در صورتی که دو فوریت آن توسط اعضا رأی داده شود به کلیات آن رسیدگی خواهیم کرد همچنین قرار است موضوع صدور پروانه و کاهش زمان آن به صورت جدی توسط شورا و شهرداری پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در فرآیند صدور پروانه ساختمانی دخیل است اخذ مجوز در این بخش است که شهروندان برای اخذ مجوز سردرگمی بین شهرداری و دفتر خدمات الکترونیک دارند بنابراین تصمیم گرفته شده که دفاتر به عنوان دفاتر خدمات راهنما ویژه صدور پروانه ساختمانی راه‌اندازی شود.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست دفاتر الکترونیک این کار را انجام دهند، گفت: کار دفاتر الکترونیک چیز دیگری بوده و تقسیم کار شده است. بخشی از اینها را شهرداری در مناطق انجام می‌دهد. گلوگاه‌های زیادی داریم که یکی از آنها همین دفاتر الکترونیک است بنابراین برنامه‌ای را تنظیم کردیم که اینها همزمان باشد، نه اینکه اقدامات صدور پروانه پشت سرهم انجام شود و باید زمان صدور پروانه را پایین آوریم.

چمران افزود: وقتی مردم برای گرفتن پروانه مراجعه می‌کنند در دفاتر خدمات الکترونیک راهنمایی می‌شوند، اما وقتی به شهرداری می‌آیند گیج هستند و نمی‌دانند باید کجا بروند و در ادامه چه کار کنند.

رئیس شورای شهر گفت: پیشنهاد ما این است که حتماً یک دفتر خدمات راهنما درست شود و مردم راهنمایی شوند تا اقدامات صدور پروانه دست دلال‌ها نیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که به مدیران زن میانی در شهرداری اعلام شده است که استعفا دهند اظهار کرد: چنین چیزی نبوده است و اگر بوده استثنا بوده و هیچ روال و قانونی در این زمینه نبوده و نیست.

چمران در پاسخ به این سوال که حزب اتحاد ملت بیانیه‌ای داده و از اقدامات شورای ششم ابراز نگرانی کرده است گفت: ای کاش این ابراز نگرانی را چهار سال پیش می‌کردند. ما سعی نمی‌کنیم مانند گذشته دائم مسائل را به گردن گذشته بیندازیم.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون یکی از دغدغه‌های مدیران و کارشناسان شهرداری مسأله انتصابات است گفت: همه تا آخرین لحظه باید مسئولیت خود را انجام دهند و اینکه دولت یا مدیریت می‌خواهد عوض شود نباید کارها متوقف بماند. انتصابات دیر نشده و باید مطالعه کنند و اقدامات را ببینند و زیاد نگران این مسأله نباشند.

کد خبر 523637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.