اجرای سالانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی در قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی محوری و ۱۰ هزار مترمربع خط‌کشی عرضی و خطوط عابر پیاده در قم انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، قاسم طالبی به تشریح اقدامات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در راستای خط‌کشی معابر، نصب تابلوهای شهری و ایمن‌سازی پرداخت و اظهار کرد: از سال ۹۴ نهضتی در شهرداری و سازمان ترافیک در جهت استانداردسازی تابلوها به راه افتاده و هرساله حدود یک هزار مترمربع تابلو راهنمای مسیر تعویض و نصب می‌گردد.

وی در مورد نصب گل‌میخ‌ها و ضرورت اجرای آن در خیابان‌ها گفت: به‌منظور جلوگیری از تصادف‌های شاخ‌به‌شاخ در خیابان‌های دوطرفه، با درخواست پلیس و مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک این طرح در بسیاری از معابر شهری اجرا شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به نصب گل‌میخ‌ها، آمار اعلامی پلیس کاهش تصادفات جرحی را نشان می‌دهد؛ این گل‌میخ‌ها در خط‌های طولی در خیابان‌ها زده می‌شود و مانع سبقت‌های غیرمتعارف را می‌گیرد.

طالبی با بیان اینکه باید به این فرهنگ ترافیکی برسیم که سبقت در خیابان دارای آثار زیادی در افزایش تصادف دارد ابراز کرد: دراین‌باره آموزش فرهنگ ترافیک اهمیت زیادی دارد که از سال قبل با همراهی پلیس راهور زمینه‌های خوبی در آموزش ایجاد شد و به ترویج فرهنگ ترافیکی پرداخته‌شده است.

وی تاکید کرد: کارهای خوبی در جهت آموزش انجام‌شده و پویش موتورسیکلت‌ها شکل‌گرفته که در صورت انجام تخلف به اتوبوس‌های آموزشی هدایت می‌شوند که امید است در این خصوص با تکیه بر آموزش به‌سوی کاهش تصادفات برویم.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم همچنین در مورد نصب سرعت‌گیرها گفت: با توجه به سرعت معبر این سرعت‌گیرها تغییر می‌کند و گاهی تا ارتفاع ۷ سانتی‌متر نصب می‌شود که عمدتاً در معابر اصلی که سرعت بیشتری داشته اجرا می‌شوند.

طالبی تصریح کرد: در برخی از معابر که آمار بالای تصادفات موتورسیکلت وجود دارد به دنبال سرعت‌گیر هستیم، همچنین خط‌کشی معابر در دستور کار سازمان است.

کد خبر 523554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.