پاکبانان و اتوبوسرانان مشهد به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد که به شهروندان در روز جهانی بدون خودرو، به قید قرعه دوچرخه اهدا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد لایحه اعزام کاروان اربعین شهرداری مشهد با قید دو فوریت تصویب شد.

به موجب این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تقویت روحیه خدمت رسانی، پاکبانان و اتوبوس‌رانان زیارت اولی و برای حضور و خدمتگزاری در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سال ۱۴۰۰ و کمک به مواکب و اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و غیره تا سقف مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، تعداد ۶۳ نفر را بدون حق مأموریت با نظر و اختیار شهردار اعزام کند.

در تبصره‌های این لایحه آمده است که انتخاب افراد اعزامی به عراق با موافقت ستاد اربعین شهداری و شهردار انجام شده و مبلغ بلیط هواپیما باید به صورت تهاتری پرداخت شود.

لایحه کاهش استفاده از خودروی شخصی در روز جهانی بدون خودرو تصویب شد که به موجب آن به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به منظور تشویق مردم در روز ۳۱ شهریور ماه (روز جهانی بدون خودرو) نسبت به برنامه‌ریزی اقدام کند.

همچنین پارکینگ رایگان پایانه مسافربری امام رضا، آزادی و مجد، پارک سوار وکیل آباد، اهدای ۱۰۰ دستگاه دوچرخه به ۱۰۰ نفر از افرادی که حداقل دو سفر با حمل و نقل عمومی داشته باشند، سفرهای رایگان برای ثبت نام کنندگان سیستم دوچرخه‌های اشتراکی و بایدو از مزایای تصویب این لایحه است.

شهرداری مشهد موظف شد آثار مالی ناشی از این مصوبات را در اصلاح بودجه ۱۴۰۰ خود پیش بینی کند.

کد خبر 523451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.