لشکرهای اصفهان، خط‌شکن عملیات‌های دفاع مقدس بودند

یک محقق و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: نیروهای استان اصفهان پیشتاز و خط‌شکن عملیات‌های دفاع مقدس بودند، برهمین اساس هر زمانی که رزمندگان اصفهان در عملیات‌ها حضور داشتند آن عملیات برای یگان‌های دیگر آسان‌تر می‌شد.

رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نقش استان اصفهان در دفاع مقدس، اظهار کرد: زمانی که به عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس نگاه کنیم، نقش یگان‌های استان اصفهان از تمامی یگان‌های نظامی استان‌های دیگر پر رنگ تر است.

وی افزود: از استان اصفهان دو یگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و لشکر هشت نجف اشرف با فرماندهان دلاوری همچون حاج‌احمد کاظمی، مرتضی قربانی و حاج‌حسین خرازی در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند و رشادت‌های فراوانی را از خود به جای گذاشتند.

این محقق و پژوهشگر دفاع مقدس تاکید کرد: نیروهای استان اصفهان پیشتاز و خط شکن عملیات‌های دفاع مقدس بودند، بر همین اساس هر زمانی که رزمندگان اصفهان در عملیات‌ها حضور داشتند آن عملیات برای یگان‌های دیگر آسان‌تر می‌شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: در «عملیات محرم» شاهد رشادت رزمندگان اصفهانی بودیم؛ در حالی که دشمن تسلط کامل بر مواضع نیروهای ایرانی داشت بیش از ۳۶۰ رزمنده اصفهانی یک‌جا به شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: تبعیت مردم اصفهان از ولایت بی نظیر است، زیرا زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند جزایر مجنون باید حفظ شود رزمندگان استان اصفهان بودند که فرمان حضرت امام (ره) را اجرا کردند.

این محقق و پژوهشگر دفاع مقدس اضافه کرد: لشکرهای اصفهان در دفاع مقدس شکست‌ناپذیر بودند و در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس نقش پررنگی را ایفا کردند. اصفهان در این مسیر شهدای فراوانی را به انقلاب تقدیم کرده است، امیدواریم که نقش و عملکرد شهدای اصفهان در جنگ تحمیلی برای نسل جدید بازگو شود.

کد خبر 523352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.