اقداماتی برای پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید-۱۹

متخصصان معتقد هستند واکسیناسیون موثرترین روش پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید-۱۹، بستری شدن در بیمارستان، مرگ و میر ناشی از آن و ابتلا کرونای طولانی مدت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود این که دریافت واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد، اما با توجه به پدیدار شدن گونه‌های جدید ویروس کرونا میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها کاهش پیدا کرده است و حتی افراد واکسینه شده نیز ممکن است به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند و آن را به دیگران منتقل کنند. متخصصان معتقدند که افراد می‌توانند با انجام دادن اقدامات خاص خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را کاهش دهند.

دریافت واکسن کرونا

در حال حاضر اطلاعات اشتباه زیادی در مورد اثربخشی واکسن‌های کرونا و عوارض بعد از آن در دسترس افراد قرار گرفته است که نشان می‌دهد واکسیناسیون منجر به تغییر چرخه قاعدگی، ایجاد مشکلات ناباروری و لخته شدن خون می‌شود؛ به همین دلیل برخی افراد از دریافت واکسن خودداری می‌کنند.

گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که واکسن‌های تولید شده در برابر گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مؤثر نیستند. با این وجود، متخصصان معتقدند واکسیناسیون مؤثرترین روش پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان، مرگ و میر ناشی از آن و ابتلاء به کرونای طولانی مدت است. همچنین، دریافت واکسن کرونا نه تنها مانع بروز بیماری کووید -۱۹ می‌شود بلکه خطر انتقال ویروس به دیگران را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین توصیه شده است که همه افراد در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند.

رعایت اقدامات پیشگیرانه

مردم باید آگاه باشند که همه گیری کرونا ویروس هنوز به پایان نرسیده است و باید اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ را همچنان رعایت کنند. توصیه شده است که در صورت بروز علائم مربوط به بیماری کووید -۱۹ حتماً تست کرونا انجام دهید، از ماسک استفاده کنید، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنید، دستان خود را به صورت مرتب بشویید و ضدعفونی کنید و از حضور در محیط‌های سربسته با تهویه نامناسب نیز دوری کنید. در حال حاضر به دلیل شیوع گسترده گونه‌های جهش یافته مانند دلتا و آلفا، رعایت اقدامات ذکر شده بسیار حائز اهمیت زیاد است زیرا سرعت انتقال این گونه‌ها بسیار زیاد است.

اهمیت دستیابی به ایمنی جمعی

پیش از این متخصصان بر موضوع ایمنی جمعی تاکید زیادی داشتند، اما دستیابی به آن آسان به نظر نمی‌رسد. ایمنی جمعی با دو روش واکسیناسیون و مبتلا شدن به بیماری ایجاد می‌شود، هنوز بسیاری از مردم در سراسر دنیا به ویژه در مناطق روستایی واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند. بنابراین خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن نیز در این میان افزایش پیدا می‌کند. به منظور کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ لازم است افراد واکسن کرونا را دریافت کنند در این صورت تعداد افرادی که جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند، کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 523342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.